باز سازی ها در دزفول آغاز شد

خورنا -عبدالحسین پوررکنی ظهر امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: صبح امروز معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی به همراه مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان و مدیر امورروستایی استانداری پس از بازدید از شوش وارد دزفول شدند.

وی افزود: معاون راه روستایی وزارت راه و شهرسازی با هیأت همراه در سفر به دزفول به همراه مسئولان دزفولی از جمله فرماندار از راه های دسترسی و شریان های اصلی روستاهای آسیب دیده بر اثر سیلاب در دزفول به ویژه دو بخش چغامیش و مرکزی بازدید کردند.

معاون عمران فرماندار دزفول از قول مساعدت و تامین اعتباربرای بازسازی راه های تخریب شده توسط سیل در روستاهای دزفول توسط وزارت راه و شهرسازی خبرداد و گفت: بخش زیادی از جاده های روستایی دزفول در دو بخش مذکور بر اثر سیل تخریب شده اند و خطرناک هستند.

پوررکنی، محور چهارراه آوج به سمت روستای بنوت و خیبر را نیز دیگر محل مورد بازدید معاون وزیر راه برشمرد و تصریح کرد: وی همچنین کسری های تابلوهای علائم جاده ای را نیز مورد بررسی قرار داد و مقرر شد تا با مساعدت مدیرکل شهرسازی استان تابلوهایی تهیه شود و جاده هایی که کار روکش آسفالت آنها انجام شده نیز برای کاهش تصادفات مجهز به خط کشی شوند.

وی عنوان کرد: با مساعدت بنیاد مسکن استان و شهرستان بازدیدهایی برای آسیب شناسی روستاها توسط ۱۶ کارشناس صورت گرفت و مقرر شد تا تسهیلات بانکی مناسبی از جمله اعطای وام های بلاعوض تا سقف سه میلیون تومان به ۷۵ خانوار آسیب دیده روستایی در دزفول که واجدشرایط اعلام شده اند پرداخت شود.

آغاز کار بازسازی تخریب های ناشی از سیل

معاون عمرانی فرماندار دزفول با بیان اینکه کار بازسازی تخریب های ناشی از سیل در دزفول با کمک تمامی دستگاه ها آغاز شده و آرامش نسبی در بین روستائیان به وجود آمده است، گفت: هرچند کمبودها بسیار زیاد است اما ما تمام تلاش خودرا برای جبران خسارت ها خواهیم کرد، شهرداری دزفول نیز از بعد از وقوع سیلاب مشغول بازسازی پارک ها و سواحل رودخانه است تا شرایط به وضع اولیه برگردد.

پوررکنی ادامه داد: کمیته امداد شهرستان نیز علاوه برتامین آذوقه مبلغ ۵۰ میلیون تومان اعتبارنیز به ۲۷۶ خانوار تحت پوشش خود در روستاهای آسیب دیده کمک کرد.

وی همچنین عنوان کرد: بازسازی خانه های روستاهای آسیب دیده در قالب تعمیر و احداث توسط بنیادمسکن شهرستان نیز پس از مشخص شدن میزان خسارات و تامین اعتبار در روزهای آینده آغاز و لایروبی نهرهای کشاورزی و زهکش های روستاهای دو بخش مرکزی و چغامیش نیز به وسیله گریدر و بیل های مکانیکی از فردا آغاز خواهد شد.

معاون عمران فرماندار دزفول بیشترین خسارت ناشی از سیلاب در دزفول را مربوط به بخش کشاورزی این شهرستان با خسارتی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: شهرداری، اداره راه، اداره شیلات و بنیاد مسکن نیز از دیگر اداراتی هستند که بیشترین خسارت ها را در حوزه تخت امر خود داشته اند.

پوررکنی با بیان اینکه اداره راه و شهرسازی نیز مشغول بازسازی و ترمیم راه ها و جاده های تخریب شده شهرستان است، یادآور شد: روستاهای دو بخش چغامیش و مرکزی بیشترین خسارت را براثر سیل دیدند اما دو بخش شهیون و سردشت با خسارت های چندانی مواجه نشدند.

، دبی رودخانه دز در روز پنجشنبه ۲۶ فروردین ماه امسال از ۳۰۰ متر مکعب بر ثانیه در شرایط عادی به چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب بر ثانیه رسید که خسارت وارده به بخش های مختلف شهرستان دزفول رقمی بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال تخمین زده شده است.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *