راه اندازی آزمایشی فاز دوم ایستگاه دفع زباله منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

باقر گل فر – خورنا:با راه اندازی فاز بازیافت و تفکیک در مقصد ایستگاه دفع زباله شهری منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، ضمن کمک به حفظ منابع و محیط زیست، سالانه بیش از ۵۰۰ تن مواد بازیافتنی به چرخه ی مصرف باز می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی،  فاز دوم (بازیافت) ایستگاه دفع زباله این منطقه با حضور سرپرست این سازمان، رئیس محیط زیست شهرستان بندرماهشهر و مسئولین سازمان به صورت آزمایشی راه اندازی شد.

سرپرست سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن بازدید از این ایستگاه و بخش جدید بازیافت آن و یادآوری مزایای تفکیک در مبدا، از شهرداری خواست تا با رایزنی با شرکتهای منطقه تلاش کنند زباله های قابل بازیافت را در شرکتها تفکیک نمایند.

عبدالرضا زرگر، ضمن تاکید بر حفظ سلامتی کارکنان ایستگاه، دستورات لازم را در این خصوص داد: برای کارگرانی که در شرایط آلوده کار می‌کنند بایستی امکانات و تجهیزات لازم جهت حفظ سلامتی آنها فراهم شود.

وی در خصوص زباله های اطراف جاده شهرک بعثت اظهار کرد: با توجه به اینکه تمامی زباله های تولید شده در شرکتهای مستقر در منطقه ویژه توسط شهرداری در این ایستگاه جمع آوری و به محل تعیین شده منتقل می‌شوند، زباله های موجود در مسیر جاده شهرک بعثت که سطح وسیعی از زمینهای اطراف را آلوده کرده اند، متعلق به پتروشیمی نیستند که امیدواریم با پیگیری اداره محیط زیست شهرستان، این مسئله حل شود.

زرگر خاطر نشان کرد: در صورتی که توسعه ی منطقه ویژه محقق شود، برای مدیریت این زباله ها که مربوط به مراکز جمعیتی شهرستان هستند، مساعدتهای لازم را به اداره ی محیط زیست خواهیم کرد.

رئیس محیط زیست شهرستان بندرماهشهر، در خصوص دفع زباله ها در مسیر جاده ی شهرک بعثت گفت: این جایگاه دفع زباله از نظر اداره ی محیط زیست غیر قانونی است و ما بایستی سال گذشته آن را تعطیل می‌کردیم که امیدواریم بتوانیم با مساعدت صنایع پتروشیمی بر این مسئله فائق آئیم.

ایرج سلیمانی، افزود: اداره محیط زیست شهرستان ماهشهر از واحدهای محیط زیست و شهرداری سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی به لحاظ رعایت موازین زیست محیطی در انجام فعالیتهای سازمان رضایت کامل دارد چرا که آنها پا به پای ما در حفظ محیط زیست تلاش می‌کنند و ما نیز به صورت پیگیر ناظر بر فعالیتهای ایشان هستیم.

شهردار سازمان منطقه ویژه در خصوص فاز بازیافت ایستگاه دفع زباله گفت: در این فاز جدید، ۲۵ درصد زباله های شهری منطقه بازیافت می‌شوند بدین صورت که زباله ها پیش از تخلیه در تریلرهای حمل زباله، جداسازی و به چرخه استفاده باز می‌گردند.

سید علی موسوی، افزود: این سکو روزانه ۱۵ تا ۲۰ تن زباله تولید شده در شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را جمع آوری و دفع می‌کند که پیش بینی می‌شود با راه اندازی این فاز، حدود ۲۵ درصد از آنها بازیافت شوند. کاغذ، شیشه، پلاستیک و فلز، از مهمترین مواد بازیافتنی زباله های این ایستگاه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: سایت بازیافت، ایستگاه چیپر و ایستگاه سکوی دفع زباله سه مرکزی هستند که توسط بخش خصوصی و با همکاری سازمان منطقه ویژه ایجاد شده اند و از زمان راه اندازی آنها توانسته ایم مدیریت پسماندهای غیر صنعتی منطقه را بهبود بخشیم.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *