بررسی وضعیت مراکز خرید گندم شهرستان شادگان

با قر گل فر – حورنا:مراکز خرید گندم در شادگان مورد بررسی و بازدید قرار گرفت.

فرمانداری شادگان: نعمت اله آلبوغبیش معاون  فرماندار شادگان و حمید مطرودی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان به منظور بررسی وضعیت خرید محصولات کشاورزی سال جاری از مراکز خرید گندم شادگان بازدید کردند.

نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان با اعلام اینکه سه مرکز خرید آبشار ، حسینی و دارخوین از تاریخ ۲۰ / ۱ / ۹۵ خرید محصولات کشاورزی گندم ، جو و کلزا در شهرستان شادگان را آغاز کردند گفت : در سال زراعی گذشته کشاورزان شهرستان با خشکسالی مواجه بودند و در سال زراعی جاری هم از بابت خشکسالی و هم از بارندگیهای سیل آسا و جاری شدن سیلاب متضرر شده اند.

معاون فرماندار شادگان یادآور شد در مدت مشابه سال زراعی گذشته تا این تاریخ حدود ۱۲۰۰۰ تن گندم خریداری شده بود اما در سال زراعی جاری تاکنون ۷۰۰۰ تن خریداری شده است و دلیل آن بارندگی و جاری شدن سیلاب می باشد. اما با توجه به میزان کشت پیش بینی میشود علیرغم خسارات وارده خرید گندم نزدیک به مطلوب خواهد بود.

آلبوغبیش بر ضرورت تسریع در جهت بررسی خسارات وارده توسط کارشناسان بیمه تاکید کرد و گفت شرکتهای بیمه گر نیز در پرداخت غرامت خسارات وارد شده به محصولات کشاورزی باید سرعت عمل بیشتری داشته باشند.

وی از بابت عدم بیمه کردن بعضی از مزارع ابراز تاسف کرد و اظهار داشت عده ای از کشاورزان بدلایل مختلف نتوانستند محصولات زراعی خود را بیمه کنند و در سیلاب و بارندگی سال جاری متضرر شده اند که نیاز است به طرق ممکن به این کشاورزان عزیز خسارت دیده ، مساعدت شود. ضمنا موضوع به مدیریت بحران استان منعکس شده است.

در پایان از کشاورزان خواسته شد حوادث و خسارات سالهای گذشته را مد نظر قرار داده و حتما محصولات کشاورزی خود را در برابر حوادث احتمالی بیمه کنند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *