آیین بزرگداشت سعدی در بهبهان برگزار شد

خورنا – ویژه برنامه بزرگداشت سعدی به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان در خانه تاریخی محسنی بهبهان برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان ویژه برنامه « بزرگداشت سعدی » به همت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهبهان در خانه تاریخی محسنی با شکوه خاصی برگزار گردید.

در این برنامه که با همکاری اداره کتابخانه های عمومی شهرستان بهبهان برگزار گردید ویژه برنامه های مختلف ادبی و هنری برای علاقمندان حاضر در برنامه اجرا شد.

در ابتدای برنامه فرامرز سه دهی از شاعران بهبهان که اجرای برنامه را به عهده داشت از عزیزاله سلطانی دبیر برنامه بزرگداشت سعدی دعوت نمود تا برنامه را آغاز نمایند.

عزیزاله سلطانی با حضور بر روی صحنه ضمن خیرمقدم به حضار به بیان اهداف برگزاری این بزرگداشت و پاسداشت جایگاه شیخ اجل سعدی شیراز در ادبیات ایران پرداخت و از تمامی عوامل برگزار کننده همایش تشکر نمود.

در بخش دیگری از برنامه عباس سلطانی از شاعران بهبهان به قرائت غزلیاتی از سعدی پرداختند و در ادامه نیز جمعی از شاعران انجمن ادبی شین بهبهان به قرائت غزلیات و حکایت های سعدی پرداختند.

سخنرانی خانم دکتر نسرین زاده‌حسن در خصوص جایگاه فاخر ادبی سعدی در ادبیات ایران زمین و تاثیر او بر شاعران بعد از خود یکی دیگر از بخشهای این ویژه برنامه ادبی هنری بود.

در ادامه فرید دژم به قرائت دو غزل از سعدی پرداختند و در ادامه یکی از غزلیات سعدی با صدای ایشان و همراهی گروه ناشنوایان بهبهان به صورت نماهنگ برای حاضرین اجرا گردید.

کریم کریمی‌پور دیگر سخنران مراسم بزرگداشت سعدی بود که ایشان نیز در خصوص جایگاه مردمی سعدی و زبان طنز او سخنرانی زیبا را بیان نمود.

در بخش پایانی مراسم گروه موسیقی هم نوازان ارگان به خوانندگی امیرمنصور صفوت و همراهی امین دهدشتیان، سعید رمضانی، مرتضی پروانه پور، حمید شکری زاده و شهرام محمدیان تصنیف های زیبایی از اشعار سعدی را برای حاضرین اجرا نمودند.

پخش کلیپ های تصویری از روند برگزاری مراسم بزرگداشت سعدی توسط کانون ادبی شین نیز از قسمت های جالب توجه برنامه بود.

ویژه برنامه بزرگداشت سعدی با حمایت نهاد مردمی کانون ادبی شین بهبهان، آموزشگاه موسیقی شیدا و آموزشگاه هنرهای نمایشی چهارسو در خانه تاریخی محسنی بهبهان برگزار گردید.

sadi 01

sadi 06

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *