توسعه زیر ساخت های حمل و نقل ریلی در مجتمع بندری امام خمینی

باقر گل فر – خورنا:با انجام عملیات نصب چهار دستگاه باسکول ریلی و احداث ١۵٠٠ متر خط راه آهن داخلی توسط سرمایه گذار بخش خصوصی بر امکانات و زیر ساخت های حمل و نقلی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) افزوده شد.

 معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان ضمن اعلام این خبر افزود: این خط جدید راه آهن با دارا بودن سه دستگاه سوزن، ١۵٠٠ متر طول خطوط  راه­آهن  در مجتمع بندری را افزایش داده  و طی این  پروژه چهار دستگاه باسکول ریلی نیز  تهیه  و نصب شده است.

مهندس رضا زاده، با اشاره به اهمیت حمل و نقل ریلی در بنادر به لحاظ جابجایی ایمن کالاها و کاهش ترافیک جاده ای افزود: با پر رنگ شدن نقش حمل و نقل ریلی در بنادر و افزایش سهم این حمل و نقل در مجتمع بزرگ بندری امام خمینی(ره)، ضرورت توسعه شبکه حمل و نقل ریلی داخلی  بیشتر احــساس می­شود.

وی افزایش سرعت جابجایی کالا و دسترسی بیشتر به شبکه ریلی در نقاط مختلف این مجتمع بزرگ بندری که منجر به ارتقاء رضایت مشتریان می­شود، را از جمله مزایای توسعه شبکه ریلی عنوان کرد.

معاون مهندسی و عمران اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان در تشریح جزییات این پروژه که با سرمایه­گذاری بخش خصوصی به ارزش ٣۵ میلیارد ریال احداث شده، افزود: به دنبال تکمیل فرآیند احداث این پروژه، سه خط ریلی به مجموعه­ی خطوط ریلی درون مجتمع بندری امام خمینی(ره) افزوده شد و موجب تسهیل دسترسی صاحبان کالا و شرکت­های فعال بخش خصوصی به حمل و نقل ریلی فراهم گردید.

یادآور می­شود منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره) با برخورداری از مجموع ١٧٠ کیلومتر راه­آهن داخلی و اتصال به راه­آهن سراسری و افزایش روز افزون سهم حمل و نقل ریلی، از جمله بنادر پیشتاز کشور در زمینه ی  بهره­گیری از توان حمل و نقل ریلی به شمار می­ آید.