اولین محموله پتروشیمی کارون به قاره آفریقا صادر شد

باقر گل فر – خورنا:مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون گفت:پس از تحریم ها،نخستین محموله صادراتی به مقصد نیجریه در قاره آفریقا صادر شد.علیرضا صدیقی زاده افزود:که برجام و توافقات هسته ای فرصت صادرات محصولات شرکت پتروشیمی کارون به اروپا و آفریقا را فراهم کرده است.

وی افزود:تا پیش از برداشته شدن تحریم ها و اجرایی شدن برجام ،صادرات شرکت پتروشیمی کارون به کشورهای ترکیه،پاکستان و امارات انجام می شد.امابا برداشتن تحریم ها ، به دنبال توسعه بازارهای صادراتی خود هستیم و بازاریابی در کشورهای آفریقایی ، اروپایی و شرق دور مانند ژاپن و کره را در دستور کار داریم.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون در خصوص خوراک مورد نیاز این شرکت گفت:خوراک واحدهای تولیدی شرکت پتروشیمی کارون،شامل تولوئن،بنزن،مونواکسیدکربن آمونیاک،فرمالین و کلر استکه از شرکت های پتروشیمی بندرامام،پتروشیمی بوعلی سینا،پتروشیمی فن آوران،پتروشیمی اروند،صنایع شیمیایی رازی و شرکت رسولی تامین می شود.

وی افزود:به منظور تکمیل زنجیره ارزش محصولات پتروشیمی ،نیازاست تا صنایع پایین دستی حمایت شده و سرمایه گذاران داخلی به سرمایه گذاری در این بخش شوند

صدیقی زاده گفت:این شرکت دو محصول TDI , MDI تولید می کند.که درمحصول TDI از سال ۹۰ تولید آغاز شده و اکنون با ۵۰ درصد ظرفیت در حال تولید است و اما سال ۹۶ به ۱۰۰ درصد تولید برسیم،با این تولیدات کشور دیگر نیازی به وارد کربن این محصول ندارد.

وی ادامه داد:خط تولید محصول MDI در مراحل پایانی قرار دارد و امید است تا خردادماه یتوانیم به تولید تجاری در این محصول برسیم.

صدقی زاده ، ظرفیت تولید هر کدام از این محصولات در شرکت پتروشیمی کارون را ۴۰ هزار تن در سال عنوان کرد و گفت:نیمی از این میزان می تواند نیاز داخلی کشور را تامین کرده و مابقی آن صادر می شود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی کارون با اشاره به این موضوع که تولید این محصولات نخستین بار است. که در کشور محقق می شود ، گفت:این محصولات از صنایع میان بوده و خوراک صنایع پایین دستی تولید اسفنج و فوم به حساب می آیند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *