وزارت نیرو مقصر اصلی سیلاب در خوزستان است

خورنا – نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حادثه سیلاب اخیر در استان خوزستان، گفت: مقصر اصلی سیلاب مسئولان وزارت نیرو بودند چرا که باید دریچه‌های سد دز زودتر گشایش می‌یافت.

به گزارش خورنا به نقل از تسنیم،عباس پاپی زاده در تشریح بحران اخیر سیلاب در استان خوزستان، اظهار داشت: نیروهای مسلح، سپاه پاسداران، بسیج و مردم عملکرد بسیار خوبی را داشتند اما برخی ارگان‌ها که انتظار می‌رفت آمادگی کامل داشته باشند بدون امکانات وارد صحنه شدند.

وی ادامه داد: با وجود تلاش‌های لازم از سوی هلال‌احمر و مسئولان ذی‌ربط اما امکانات به اندازه کافی وجود نداشت چرا که مواد غذایی، پتو و چادر به اندازه نبود و در حد بسیار ناچیزی موجود بود؛ البته مدیر کل هلال احمر و مدیر کل عشایر همکاری بسیار خوبی داشتند و مردم نیز در این حادثه مشارکت لازم را انجام دادند.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: کمبود امکانات در این حادثه مردم را آزار داد و امیدواریم مسئولان ذیربط آمادگی لازم برای چنین مشکلات و وقایعی را داشته باشند.

پاپی‌زاده با بیان اینکه در زمینه پیش‌بینی‌ها نیز باید مدیریت لازم انجام می‌گرفت، گفت: سازمان هواشناسی اخطارهای لازم را به وزارت نیرو داده بود اما متاسفانه مسئولان امر بسیار بی اهمیت به این قضیه برخورد کردند.

وی یادآور شد: روز سه‌شنبه هفته قبل جلسه‌ای برگزار و تمهیدات اندیشیده شد و حتی مدارس برای روز چهارشنبه تعطیل اعلام شد اما وزارت نیرو نخواست بحران ایجاد شده را ابتدا بپذیرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بعد از اینکه بارش‌ها در روز چهارشنبه شدت بیشتری گرفت مسئولان همچنان از بازکردن دریچه‌های سد دز خودداری کردند که با چنین وضعیتی لازم بود قبل از شدت بارش‌ها دریچه‌ها تنظیم شود که متاسفانه تنظیم لازم دریچه‌های سد انجام نگرفت.

پاپی‌زاده تصریح کرد: این عدم تنظیم دریچه‌ها موجب شد حجم بسیار بالایی از آب در یک بازه زمانی پشت سد جمع آوری شود و این خروج ناگهانی آن باعث شد تا حجم گسترده‌ای از آب دشت‌های کشاورزی را از بین ببرد و به تاسیسات شهری و … خساراتی را وارد کند.

وی اضافه کرد: خسارت به تاسیسات شهری، از بین رفتن برخی محصولات کشاورزی، تلف شدن دام و احشام، آسیب‌دیدگی خانه‌های مردم و آسیب‌دیدگی اثاثیه برخی از مردم سیل زده از دیگر موارد ایجاد شده سیلاب است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید با این سهل‌انگاری وزارت نیرو برخورد جدی شود تا دیگر شاهد چنین حوادثی در کشور نباشیم؛ البته باید امکانات هلال احمر نیز افزایش پیدا کند و همه مسئولان در این باره اهتمام لازم را انجام دهند.

پاپی‌زاده در پایان اظهار داشت: باید هر چه زودتر برآورد خسارات و تأمین آن به ویژه برای کشاورزانی که محصولات آن‌ها از بین رفته انجام بگیرد و ستاد بحران باید اقدامات لازم را ترتیب دهد.
سلامت نیوز: وزارت نیرو مقصر اصلی سیلاب در خوزستان