انتصاب در میراث فرهنگی خوزستان

خورنا – با حضور مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان و رئیس دانشکده علمی کاربردی میراث کشور رئیس دانشکده میراث خوزستان معرفی شد.

شهرود امیرانتخابی رییس مرکز علمی کاربردی میراث کشور در آیین معارفه رییس جدید دانشکده علمی کاربردی میراث فرهنگی خوزستان اظهار داشت: آموزش عالی از مرکز علمی کاربردی میراث حذف شده است تا دغدغه اصلی در این مرکز تربیت نیروهای مستعد برای ورود به بازار کار باشد.
وی افزود: در دولت یازدهم اولویت اساسی با تربیت نیروهای متخصص و کاردان در رشته‌های مورد نیاز بازار کار است تا بتوان برای کاهش شمار بیکاران فکری اساسی کرد.
به گزارش شوشان ، امیرانتخابی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم تا مسیر صحیح به خانواده‌ها و جوانان نشان داده شود تا بتوانند در مسیر صحیح برای ورود به بازار کار گام بردارند و ورودی همراه با تخصص داشته باشند.
وی گفت: در تهران برای دانشجویان مراکز علمی کاربردی با ترتیب دادن وام‌ها و حمایت برای بازار فروش محصولات‌شان تلاش می‌کنیم تا این نیروها در ورود به بازار کار و توانمند شدن در این حوزه موفق باشند.
رییس مرکز علمی کاربردی میراث کشور عنوان کرد: ۵۰ رشته در وزارت علوم و مرکز علمی کاربردی به تصویب رسیده است که می‌توان از این رشته به حقوق گردشگری، گردشگری سلامت، حسابداری اقماری گردشگری، گردشگری مذهبی و… اشاره کرد.
سپس خسرو نشان، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان، در این مراسم اظهار کرد: کاستی اصلی آموزش عالی در کشور به ویژه در حوزه جنوب غرب کشور در بخش فرهنگی است.
وی تاکید کرد: در بخش فرهنگ به صورت عام و در بخش آموزش عالی در جنوب غرب کشور کاستی وجود دارد. برای رفع این مشکل تلاش‌های زیادی در دو دهه اخیر انجام شده ولی توفیق‌ها زیاد نبوده است.
نشان افزود: استان خوزستان در بخش اقتصاد کشور تاثیرات به سزایی دارد و در هر بخش در تربیت نیروی متخصص خود مراکز آموزش عالی تاسیس شده است. مثلا در بخش نفت دانشکده نفت و در بخش صنعت دانشگاه صنعتی راه‌اندازی شده است ولی در بخش فرهنگ و هنر هنوز توفیق‌های خاصی به دست نیامده است.
وی گفت: تلاش شد تا در مراکز استان‌ها با راه‌اندازی رشته‌های هنری گامی در این زمینه برداشته شود ولی هنوز خیلی در این حوزه موفقیت حاصل نشده است.
نشان بیان کرد: در میراث فرهنگی باستان‌شناسی، مرمت و گردشگری نیاز به آموزش‌های تخصصی و کاربردی داریم و حتی در بخش صنایع دستی آموزش‌های کاربردی و تخصصی بسیار کمبود داریم که امیدواریم با تقویت دانشکده علمی کاربردی میراث در خوزستان این مشکلات تا حد زیادی برطرف شود.
وی ادامه داد: مرکز علمی کاربردی میراث خوزستان غنیمت است. این مرکز می‌تواند کاستی‌ها را در بخش آموزش برطرف کند و نیروی آموزش دیده را راهی بازار کار کند و آموزش‌ها نیز بر اساس نیاز بازار کار طراحی شده است.
مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در میراث فرهنگی خوزستان ۱۰۰ کارشناس و کارشناس ارشد وجود دارد که می‌توانند بازوان توانمند این دانشکده در بخش آموزش و پژوهش به شمار آیند و باید به این نیروها به عنوان فرصت نگریست.
وی افزود: با رایزنی‌هایی که انجام شده است امیدواریم در مهر ماه سال جاری شاهد راه‌اندازی رشته‌های کارشناسی در دانشکده علمی کاربردی میراث در خوزستان باشیم.
عیدانی پیش از این مدیریت دفتر فنی میراث فرهنگی خوزستان و مدیریت پایگاه جهانی سازه های آبی تاریخی شوشتر را در سابقه کاری خود دارد.