بهبهان و جرم شیرین رای دادن به ضرغامی

خورنا – فرزاد صدری: روزگاری آقای مختاران دبیر جامعه شناسی ما در دوران دبیرستان بود.آن روزها اگرچه دانش آموزان مختاران را دوست داشتند وهرگز کلاس درسش غایب نداشت اما مثل این روزها معروف نبود و فقط شاگردانش او را می شناختند.بهترین جمله ای که از آن روزهای کلاس درس این معلم دوست داشتنی شهرم به خاطر دارم جمله زیبای مولا علی (ع) است که به قول استاد مختاران باید آن را قاب طلا گرفت. جمله ای که امام اول شیعیان در آن می فرماید: “نگاه کن چه چیزی گفته می شود،نگاه نکن چه کسی می گوید”
خلاصه این جمله این بود که : چه می گوید مهمتر از که می گوید است.
جمله مولایم علی نه تنها یک جمله اخلاقی و برای ما شیعیان یک دستور دینی است،بلکه لازمه پیشرفت هر جامعه ای است.

دکتر علی شریعتی بی نیاز از معرفی است.روستا زاده سبزواری که بر سر روستای زادگاهش دعواست تا بلکه آن روستا گردشگری اش رونق بگیرد. اهالی روستای مزینان با تکیه بر محل زندگی شریعتی و اجدادش در این روستا او‌ را متعلق به خود می دانند و اهالی روستای کاهک با اشاره به اصالت مادری وی و محل تولد دکتر او را به خود منتسب می دانند.
جامعه ایرانی اما اورا یک ایرانی اهل خراسان می داند و دانشگاه فردوسی مشهد به واسطه نام اوست که شهرتی دارد.فراتر از آن دانشگاه سوربن فرانسه نیز حداقل برای ما ایرانی ها بواسطه حضور این بزرگمرد در آن دانشگاه معروف و مشهور است.
نه تاریخ خراسان و نه تاریخ ایران به یاد ندارد کسی شریعتی را به واسطه روستایی بودنش تحقیر کرده باشد و یا قومیت او‌را زیر سئوال برده باشد او در یک کلام هویت خراسانی و هویت ایرانی دارد.
شخصیت های روستا زاده را اگر بخواهیم نام ببریم به حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجانی و و محمود طالقانی و شهید بهشتی و شهید مطهری و بسیاری دیگر از شخصیت ها می رسیم.

جریان فکری رقیب ضرغامی در بهبهان که این روزها پایگاه مخفی خود راا فلان مسجد قرار داده جمله مولا علی را معکوس کرده و با دستمایه قرار دادن اصالت آبا و اجدادی ضرغامی جنگ قومیتی راه انداخته و از کثیف ترین راه ممکن دنبال جمع آوری رای می باشند.جریان فکری که اهل بیت را مصادره خود کرده، به جمله محبوبترین شخص نزد پیامبر اسلام (ص) پشت کرده و به آن چه گفته می شود کاری ندارند بلکه به گوینده کار دارند!

جریان فکری که از ضرغامی در بهبهان حمایت می کند پایگاه مخفی ندارد.جریان فکری هاشمی و روحانی و‌ خاتمی است.جریانی که می دانیم ” چه می گوید” و می دانیم ” که” می گوید! همشهریان من در بهبهان اگر می خواهند عقبه فکری آن شخصیت معروف در تهران که نامش در لیست سی نفره مردم در انتخابات خبرگان رای نیاورد و اگر می خواهند گزینه مورد علاقه پایگاه فکری تندروها در بهبهان رای نیاورد به دعوای قومیتی پایان داده و‌به عقلانیت رای دهند به هویتی به نام ” لیست امید” که برآمده از مشی فکری خاتمی و هاشمی و روحانی است.

رای به ضرغامی رای به دانایی و آگاهی و پشت کردن به جمود فکری فسیل شدگانی است که حمایتشان از کاندیدای رقیب نه از علاقه به کشت زر که از بغض به اصلاح طلبان است.شاید به قول دکتر شریعتی عزیز: در روزگار جهل ، شعور خود جرم است!

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • ناشناس ففط ضرغامی برای اینکه درلیست امیدهست
  • علی واقعا متاسفم برای خودتون و این سایت ...تون این حرکت شما هم نمونه ی بارز وطن پرستیه البته از نوع معکوسش شما یه چیزو خوب یاد گرفتین و اونم نون خوردن به نرخ روزه شما با این پستتون نشون دادین که نه توهین کار بدیه و نه ریاکاری اگه بر اساس چیزیکه حکم عقل میگن تصمیم بگیریم و قضاوت کنیم، به این نتیجه میرسیم که با این متن شما، تن فروشی هم کار بدی نیست چون هدف فرد تن فروش، درآوردن نون واسه سیر کردن شکم گرسنشه دقیقا عین کاری که الان شما به خاطر پول و نه به خاطر خدا و معصومیت و مظلومیت مردم میکنین پس مرد باشین و کار درست رو انجام بدین و این پست رو حتما بذارین تا فقط چیزای دلحواه خودتون تو این سایت نباشه
  • علی مردم از سیاسی کاری امثال شما خسته اند.به این دلیل به کشت زر اقبال شده که از ابتدا مستقل به میدان آمد و نان افراد معروفی مثل عارف و مرعشی را نمی خورد.خودش است و داشته هایش.از متن بهبهان است و درد بهبهان را بهتر از هر بیگانه ای میداند.