محصول کشاورزی دو دهستان بخش مرکزی شادگان زیر آب رفت

باقر گل فر- خورنا:بر اثر بارش های شدید باران طی روزهای گذشته و طغیان رودخانه های جراحی و کارون مزارع دو دهستان حسینی و بوزی از توابع بخش مرکزی شهرستان شادگان زیر آب رفت.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شادگان ، نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان گفت: به دلیل طغیان رودخانه جراحی و تعدادی از نهرهای فرعی و جاری شدن سیلاب ، مزارع کشاورزی دو دهستان حسینی و بوزی بخش مرکزی شادگان زیر آب رفته است.
البوغبیش افزود:گروه های کمکی برای کنترل سیلاب و مهار آن و جلوگیری از ورود به زمین های کشاروزی از روزهای گذشته  به محل اعزام شده و گروه های امدادی نیز در حال کمک رسانی به کشاورزان منطقه هستند.
وی اظهار داشت : بنا بر اعلام مدیریت  جهاد کشاورزی شادگان از ابتدای سال زراعی تاکنون ۲۷ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شادگان بر اثر سیل، توفان و تگرگ و بارانهای شدید وسیل آسا دچار خسارت شده است.
آلبوغبیش گفت:خسارات وارد شده پیش از پنجاه و هفت هزار تن انواع محصولات کشاورزی شادگان بر آورد شده است.
دهستان حسینی در بخش مرکزی شهرستان شادگان در خوزستان است که بیش از ۱۲ هزار نفر جمعیت و دو هزار و ۱۶۴ خانوار ‌است.
دهستان بوزی نیز در بخش مرکزی شهرستان شادگان واقع شده است که بیش از ۱۰ هزار و ۹۰۰ نفر جمعیت و بیش از دو هزار خانوار دارد.
شهرستان شادگان دارای بیش از ۵۷ هزار هکتار اراضی قابل کشت است و بیش از ۱۲هزار هکتار نخیلات با دو میلیون اصله در این شهرستان است.
سالانه حدود ۵۰ هزار تن خرما از نخلستان های این شهرستان برداشت می‌شود که بیش از ۳۵هزار تن آن به خارج کشور صادر می‌شود، ضمن اینکه سالانه ۲۸هزار تن گندم تولید می‌شود.

فر- خورنا:

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *