رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک مطرح کرد

ثبت بارش ۱۱۱ میلی متری/ خسارت ۲۵۰ میلیارد ریالی باران به بخش کشاورزی اندیمشک

خورنا – محمدجعفر آفرین در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: میزان بارش‌های اخیر در شهرستان اندیمشک بی سابقه بوده است و بیشترین حجم باران در ۵ سال اخیر است.

وی گفت: در بارندگی‌های اخیر منطقه بیش از ۱۱۱ میلی متر به صورت میانگین در شهرستان اندیمشک باران آمده است که دهستان مازو اندیمشک با ۱۷۴ میلی متر بیشترین حجم بارندگی را به خود اختصاص داده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: هم چنین در بخش مرکزی اندیمشک ۸۶ میلی متر و در بخش الوار گرمسیری بیش از ۷۳ میلی متر باران به ثبت رسیده است.

وی افزود: باران‌های و سیلاب‌های اخیر بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی شهرستان و تاسیسات این حوزه در اندیمشک خسارت وارد کرده است.

آفرین بیان کرد: میزان خسارت‌های اخیر به مسئولان اعلام شده است و کشاورزان برای جبران خسارت می‌توانند به صندوق بیمه شهرستان مراجعه کنند.

وی گفت: خسارت‌های ایجاد شده کشاورزان بخش‌های مختلف شهری و روستایی شهرستان پس از سنجش و تعیین میزان آن به فعالین این محصولات پرداخت می‌شود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: امسال بیش از ۴۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی در اندیمشک به کشت و تولید اقلام مورد نیاز بازار مصرف کشور پرداخته‌اند که این مقوله شهرستان را به قطب بزرگ تولید محصولات کشاورزی منطقه تبدیل کرده است.

وی افزود: کلزا، ذرت، گندم در دو نوع دورم و عادی، چغندر قند، سبزیجات، گیاهان دارویی، صیفی جات از جمله اقلام کشت شده در شهرستان هستند.

آفرین گفت: اراضی کشاورزی اندیمشک با بهره بندی از اقلیم خاص شهرستان در دوبخش شهری و روستایی توانایی کشت محصول در تمامی فصول سال را دارند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *