خطر سیل هنوز جدی است

خورنا – رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمرگفت: هنوز خطر سیل در ۱۲ استان سیلزده جدی است، خوزستان، لرستان و ایلام بیشترین آسیب را دیدند و ۲۵۰۰ نفر در این استان ها چادرنشین شدند.

به گزارش «انتخاب»، ناضر چرخساز عصر جمعه گفت: هنوز ۱۲ استان کشور با سیل و آبگرفتگی درگیر است، خطر سیل همچنان جدی است و احتمال تشدید آبگرفتگی در جنوب خوزستان و پایین دست کارون وجود دارد.
وی گفت: نیروهای سازمان امداد و نجات در تمام استان های سیل زده در آماده باش هستند و این آماده باش تا هر زمان که لازم باشد، ادامه پیدا می‌کند،تاکنون امدادگران هلال احمر به ۵۶۰۰ نفر امدادرسانی کرده‌اند و ۲۵۰۰ نفر را نیز در چادر اسکان موقت شده‌اند.
رئیس سازمان امداد و نجات هلال احمر افزود: از همه مردم می‌خواهیم که سفر غیر ضروری به سه استان خوزستان ، لرستان و ایلام نداشته باشند و به هیچ وجه نزدیک رودخانه‌ها نشوند .
وی گفت: آمار تلفات انسانی سیل افزایش نیافته و همان یک نفر فوتی و یک نفر مفقودی در استان ایلام است.
به نوشته ایرنا، در پی بارندگی‌های اخیر که از اوایل هفته در استان های غربی کشور رخ داد، سیل و آبگرفتگی از روز پنجشنبه ۱۲۶ شهر کشور را درگیر کرد. میزان ورودی آب سد دز در این روز با ورود بیش از ۸ هزار مترمکعب یک رکورد تاریخی را ثبت کرد و باعث سرریز آب از این سد شد. همزمان سه استان لرستان، گیلان و اصفهان نیز با برف و کولاک مواجه شدند.
سازمان هواشناسی اعلام کرده که سامانه بارشی از امروز به سمت استان های شمال شرقی حرکت می کند و از شدت بارش ها در استان های غربی کم می‌شود.