فرماندار خرمشهر: ۹۶ مصوبه دولت در خرمشهر اجرایی شده است

خورنا: فرماندار خرمشهر گفت: دولت تاکنون سه سفر به شهرستان خرمشهر داشته که حاصل آن ۱۲۲ مصوبه بوده که ۹۶ مصوبه آن ۱۰۰ درصد اجرایی و هفت مصوبه رشد سه درصد و ۱۹ مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

عبدالله حسینی امروز به مناسبت هفته دولت در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی فارس در آبادان اظهار کرد: هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر را گرامی می‌داریم.

وی افزود: دولت تاکنون سه سفر به شهرستان خرمشهر داشته که حاصل آن ۱۲۲ مصوبه بوده که ۹۶ مصوبه آن ۱۰۰ درصد اجرایی و هفت مصوبه رشد سه درصد و ۱۹ مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

فرماندار خرمشهر با اشاره به عمده پروژه‌های اجرای نشده در شهرستان تصریح کرد: فولاد خرمشهر، ساختمان گمرک شلمچه، شهرک صنعتی شلمچه و استادیوم شهید جهان‌آرا، که روند اجرایی آنها یا بسیار کند بوده و یا اصلاً هنوز اجرایی نشده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان خرمشهر یک کارگاه است و از مشکلات اجتماعی نظیر بهداشتی و … رنج می‌برد، گفت: مشکلات این شهر جنگ‌زده چون سایر شهرها بوده و نمی‌توان گفت این منطقه خالی از کمبود و یا مملو از مشکل و دغدغه است.

حسینی بیان کرد: در بسیاری از نقاط شهر همچنان حفاری و کنده‌کاری به‌دلیل ساماندهی، ترمیم و یا نصب زیرساخت‌ها صورت می‌گیرد که همین امر موجبات نارضایتی شهروندان را ایجاد کرده است.

وی با تأکید به شهروندان در راستای حمایت از دستگاه‌های اجرایی شهرستان ادامه داد: به هر حال باید زیرساخت‌های آب، گاز و فاضلاب در شهرستان مهیا شود تا مردم در آینده با مشکلات جدی در این زمینه‌ها برخورد نکنند.

فرماندار خرمشهر همچنین عنوان کرد: زیرساخت‌های اصلی شهر در مجموع با کارهای کارشناسی و مدیریت کارآمد در حال پیگیری است.

وی با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته بحث آب‌رسانی در سال ۸۹ تکمیل و به پایان رسید، افزود: بسیاری از موارد آلودگی در آب آشامیدنی شهرستان ناشی از شکستگی انشعابات آب بوده و طبق آخرین نظریه بهداشت ۹۹.۹ درصد آب این منطقه عاری از هر گونه میکروب است.

حسینی اضافه کرد: در بخش گازرسانی و فاضلاب نیز اقدامات خوب و مؤثری در سطح شهر و روستای شهرستان صورت گرفته و در حال حاضر هیچ مشکل گاز خانگی در شهرستان وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب نیز همواره یکی از معضلات عمده خرمشهر بوده که البته در این خصوص پیگیری و ترمیم مؤثری در خطوط فاضلاب شهری و روستایی صورت گرفته است.