تحقق ۱۱۰ درصدی تعهد اشتغال سال ۹۴ شادگان

باقر گل فر – خورنا:نعمت اله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان در اولین جلسه شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان در سالجاری که با هدف بررسی مصوبات جلسه گذشته و میزان جذب تسهیلات مشاغل خانگی در سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل گردید. از تحقق ۱۱۰درصدی نعهد اشتغال در شهرستان شادگان خبر دادوگفت:طبق برنامه ریزی اداره کل تعاون ، کارورفاه اجتماعی استان ، شهرستان شادگان مکلف شده بود که در سال ۹۴ تعداد ۵۶۷ فرصت شغلی ایجاد کند که با پیگیرهای بعمل آمده براساس جذب نیرو و پرداخت تسهیلات بانکی در سال ۹۴ تعداد ۶۲۳ فرصت شغلی ایجاد شده که معادل ۹ درصد نعهد شهرستان می باشد.

معاون فرماندار شادگان یادآور شد:فرصت های شغلی ایجاد شده در سال ۹۴ شامل جذب نیرو و پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی و اشتغالزایی بوده که توسط ادارات جهاد کشاورزی ، جهاد کشاورزی ، بنیاد شهید،اداره حمل و نقل پایانه ها،کمیته امداد ، صندوق کارآفرینی امید،میراث فرهنگی ، تعاون کار و رفاه اجتماعی ، صنعت و معدن و تجارت ، بهزیستی واداره راه و شهرسازی انجام گرفته است.

نعمت الله آلبوغبیش معاون فرماندار شادگان در ادامه جلسه بر تحقق شعار سال ۹۵ که ازسوی مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقامتی ، اقدام و عمل نامگذاری شده است تاکید کرد و افزود: کلیه دستگاهها بویژه دستگاههای عضو شورای اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان با ارائه راهکار وبرنامه و کارآفرینی در بخشهای مختلف اقتصادی و تشویق و جذب سرمایه گذاران شعار سال را محقق کنند.

آلبوعبیش در ادامه به اهمیت کسب و کارهای خانگی که یکی از راههای مهم ایجاد اشتغال است اشاره کرد و گفت:حدود ۱۷۰ طرح و عنوان شغل کوچک و متوسط در بخشهای کشاورزی ، صنایع غذایی ، بهداشتی ، صنایع دستی و …. وجود دارد که مستلزم اطلاع رسانی اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سایر ادارات مرتبط شهرستان می باشدودر این راستا اطلاعات مشاغل مورد نظر و نحوه جذب و میزان تسهیلات مشاغل خانگی باید از طرق مختلف بویژه فضای مجازی در اختیار عموم گذاشته شود.

معاون فرماندار شادگان همچنین بر ضرورت بکارگیری نیروهای بومی در استخدام شرکت ها و موسسات این شهرستان تاکید کردو گفت:بدون هماهنگی با فرمانداری شادگان و اداره تعاون ، کار و رفاه اجتماعی هیچ شرکتی یا موسسه ای نباید نیرو بکار گیرد و از بکارگیری نیروهای غیر بومی اکیداً خودداری کنند.

معاون فرماندار شادگان با تاکید بر اولویت دادن به خریدمحصولات داخلی شهرستان توسط ادارات و دستگا ههای اجرائی ، اظهار داشت : خرید محصولات داخلی شهرستان موجب رونق اقتصادی و ایجادفرصتهای شغلی متنوع در منطقه خواهد شد.

آلبوغبیش در پایان خاطر نشان کرد:اعضای محترم شورای اشتغال ضمن تلاش در جهت جذب سرمایه کذار بمنظور راه اندازی ناحیه صنعتی دارخوین و شهرک صنعتی شادگان،اداره نعاون و رفاه اجتماعی نیز در جهت راه اندازی شرکتهای وابسته به سازمان تامین اجتماعی خوزستان در شادگان را پیگیری نماید.