روایت چند منبع از علت لغو سخنرانی وزیر دولت اصلاحات در اهواز

خورنا – سخنرانی دکتر مصطفی معین که قرار بود روز دوشنبه در دانشگاه علوم پزشکی اهواز به منظور حمایت از نامزدهای اصلاح طلب راه یافته به دور دوم انتخابات مجلس دهم برگزار شود، لغو شد.

به گزارش خورنا به نقل از شوشان؛ در همین زمینه ساسان موگهی معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم‌ پزشکی جندی‌شاپور اهواز گفت: با استناد به قوانین انتخاباتی و با توجه به این‌که هنوز زمان تبلیغات مرحله دوم فرا نرسیده و استفاده از امکانات دولتی در راستای تبلیغات ممنوع است، به دستور مقام قضایی همایش انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه که قرار بود برگزار شود، لغو شد. ساسان موگهی گفت که این همایش بنا به ملاحظات قانونی به دستور مقام قضایی لغو شده است.
البته معاون سیاسی اجتماعی فرماندار اهواز در گفت و گویی با یکی از خبرگزاری های خوزستان از لغو سخنرانی معین در دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز اظهار بی اطلاعی کرد. علی مظفری گفت: شورای تامین اهواز اعلام کرده که سخنرانی دکتر معین در اهواز مانعی ندارد و این مساله به دانشگاه نیز ابلاغ شده است.
همچنین سید جابر موسوی رئیس شورای هماهنگی اصلاح طلبان خوزستان در این خصوص به شوشان گفت: بر اساس اطلاعاتی که به ما رسیده دکتر مصطفی معین قرار بود در راستای سلسله جلسات کرسی های آزاد اندیشی که مورد تاکید مقام معظم رهبری می باشد،در دانشگاه علوم پزشکی اهواز سخنرانی کند.
موسوی با اشاره به اینکه مجوز سخنرانی های درون دانشگاه توسط خود دانشگاه صادر می شود ، اضافه کرد: مجوز تمام سخنرانی ها و جلسات دانشگاه از سوی یک هیات سه نفره در دانشگاه صادر می شود که در نهایت هیات نظارت بر تشکل های دانشگاه آن را تایید می کند.
وی با اظهار اینکه باید دلیل لغو سخنرانی دکتر معین را از هیئت سه نفره جویا شد ، گفت: این برنامه به دعوت انجمن اسلامی دانشجویان علوم پزشکی اهواز تدارک دیده شده بود و چون برگزاری این کرسی های آزاد اندیشی با زمان برگزاری انتخابات مقارن شده ،ممکن است با لغو سخنرانی شائبه هایی ایجاد شده باشد .
موسوی همچنین گفت: با توجه به لغو سخنرانی دکتر معین و عدم حضور وی در اهواز ، وی در مراسم افتتاحیه ی ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان نیز شرکت نمی کند.
یاسین افرا دبیر انجمن اسلامی دانشجویان پیرو خط امام (ره) دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز نیز در این رابطه گفت: همایش “حق رأی و اصلاحات نظام اجتماعی” که قرار بود در دانشگاه برگزار شود لغو شد. وی اظهار کرد: در این همایش دکتر مصطفی معین وزیر دولت اصلاحات به‌عنوان سخنران اصلی دعوت شده بود اما بنا بر تماسی که از سوی ریاست دانشگاه انجام شد، از برگزاری این همایش جلوگیری و سفر دکتر معین به اهواز نیز لغو شد.
در همین زمینه نیز یک مقام آگاه  گفت: این سخنرانی با دستور مقام قضایی لغو شد. وی که خواست نامش فاش نشود، اظهار کرد: دلیل لغو این سخنرانی تبلیغات در فضای مجازی و ذکر نام نامزدهای انتخاباتی و نیز برگزاری این برنامه در خارج از زمان تبلیغات انتخاباتی عنوان شده است.
دکتر مصطفی معین وزیر علوم دولت اصلاحات و یکی از چهره های سرشناس اصلاح طلبان است که برای حمایت از فهرست امید قرار بود در اهواز سخنرانی ، و ستاد انتخاباتی ائتلاف اصلاح طلبان را در اهواز افتتاح کند.