شورای فرهنگ رامشیر با حضور مدیرکل فرهنگ استان برگزار شد/ هنر باید از حمایت‌های دولت بی‌نیاز شود

خورنا – به گزارش خبرگزاری فارس از رامشیر، همایون قنواتی در جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان اظهار کرد: امسال توسط مقام معظم رهبری سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری شده و معظم‌له تأکید فراوانی نیز بر «اقدام و عمل» فرموده‌اند.
وی فرهنگ را یکی از ابعاد اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: اقدام و عمل به معنای داشتن برنامه است و باید برنامه‌ریزی مدونی در حوزه فرهنگ صورت بگیرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با بیان اینکه در برخی موارد در سیاست‌گذاری‌ها مرتکب اشتباه شده‌ایم، تصریح کرد: نباید تنها در انتظار حمایت‌های دولت باشیم، بلکه ظرفیت‌های دیگر نیز باید مورد استفاده و بهره‌وری قرار بگیرد.
قنواتی ادامه داد: باید این فرهنگ را بین مردم نهادینه کنیم که برای کالای فرهنگی پول پرداخت شود و مردم برای خرید کالاهای فرهنگ هزینه کنند.
وی با تأکید بر اینکه باید در بحث تحقق اقتصاد مقاومتی فرهنگ را همپای اقتصاد به سمت مردمی شدن سوق دهیم، خاطرنشان کرد: امسال در حوزه فرهنگ سیاست‌هایی را در مرکز استان و شهرستان‌ها دنبال خواهیم کرد که این موضوع نیازمند طراحی و برنامه‌ریزی است و باید سند میان‌مدت تهیه شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان متذکر شد: آسیب‌هایی نیز که در راه رسیدن به «عمل» وجود دارد باید شناسایی و برای رفع آنها راهکار مناسب پیدا شود.
قنواتی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب نگاهی که به مقوله اقتصاد مقاومتی دارند این است که با یک اقتصاد پویا، ملی و با تکیه بر توان داخلی کشور، نسبت به مخاطراتی که متوجه نظام است بیمه شویم.
وی تصریح کرد: قرار نیست دولت همه کارها را در دست داشته باشد، بلکه اقتصاد باید مردمی شده و مردم در این حوزه حضور پیدا کنند و امور به آنها واسپاری شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان افزود: در حوزه فرهنگ نیز همین گونه است و بدون تردید ورود دولت به جریان فرهنگی هزار ساله به ان آسیب خواهد زد.
قنواتی در پایان خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب حاکمیت به این نتیجه رسید که از هنرمندان صاحب اثر حمایت کند اما این روند یک زمانی باید خاتمه پیدا کرده و فرهنگ و هنر از حمایت‌های مستقیم دولت خارج شود.

فرشید فرجی-خبرنگارخورنا رامهرمز

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *