تولید بیش از ۱۵۳ میلیون لیتربنزین یورو ۴ در پتروشیمی بندرامام

باقر گل فر – خورنا:پتروشمی بندرامام بیش از ۱۵۳٫۴ میلیون لیتر بنزین یورو ۴ با استاندارد بین المللی در سال ۹۴ به شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تحویل داده است.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل و براساس آمارهای روابط عمومی پتروشیمی بندر امام هم اکنون غلاوه بر نهادهای داخلی ، شرکت اس جی اس اینترنشنال و آزمایشگاه جی ای او در امارات کیفیت بنزین یورو ۴ تولیدی در این مجتمع را تأیید کرده اند.

پتروشیمی بندرامام پارسال در مجموع ۱۱۳ هزار و ۵۴۲ تن (معادل ۱۵۳٫۴ میلیون لیتر )بنزین یورو ۴ تولید کرده است.بر اساس این گزارش پتروشیمی بندرامام با توجه به توان فنی و علمی موجود در خود ، آماده تولید روزانه یک تا ۱٫۵ لیتر بنزین با کیفیت و استاندارد یورو۴ و تحویل آن از طریق خط لوله، کشتی و یا عرضه و توزیع در جایگاه های توزیع سوخت است که در این راستا و با اخذ تأییدیه های لازم در شهریور ماه ۱۳۹۴ با عقد تفاهمنامه با شرکت پالایش و پخش این شرکت متعهدبه تحویل ماهانه ۴۵ هزار تن معادل ۶۰ میلیون لیتر بنزین یورو۴ به آن شرکت شد.در حال حاضر طبق توافق طرفین محموله تهیه شده ابتدا از سوی آزمایشگاه طرفین مورد آزمایش کیفی قرار گرفته و پس از تطبیق کیفیت آن با استاندارد یورو۴ و تآیید آن از سوی شرکت پالایش و پخش ، برای توزیع در کشور تحویل آن شرکت می شود.

محصول بنزین یورو۴ حاصل آمیختن (Blending)سه ماده پارافینی پایه عاری از سولفور با درصد حجمی ۵۰ درصد و ماده آروماتیکی عاری از بنزن و سولفور با درصد حجمی ۳۵ درصد و در نهایت ماده اکتان افرا(MTBE)به میزان ۱۵ درصداست.

پتروشیمی بندرامام با توجه به تنوع فرآیندهای تولیدی که سبب متمایز این شرکت نسبت به شرکتهای دیگر است همه این اجرا را در واحد های داخلی خود تولید و برای ساخت بنزین یورو۴ استفاده می کند.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *