آغاز بارگیری محموله های سیمان خاکستری از بندر امام خمینی به کشور عراق

با قر گل فر – خورنا:نخستین محموله دریایی سیمان خاکستری به مقصد کشور عراق به وزن بالغ بر ۳۳ هزار تن در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی (ره) بارکیری گردید.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان با اشاره به اهمیت بارگیری از توان حمل ونقل دریایی به منظور بهره گیری از مزیت های بازرگانی و اقتصادی ناشی از آن اظهار داشت:برای نخستین بار در زمینه صاردات محموله های کلینگر سیمان خاکستری به کشور عراق که تا پیش از این کاملاً به صورت زمینی انجام می شد.

یک محموله به وزن ۳۳ هزار و ۶۷۳ تن از مبداء بندر امام خمینی(ره) بارگیری می گردد.

معاون دریایی و بندری اداره کل بنادر و دریا نوردی استالن خوزستان ، افزایش یک مقصد دریایی جدید برای محمولات کلینگر (مصالح ساختمانی)،ارتقاءسهم محمولات تجاری ، افزایش اشتغال نیروی انسانی در بخش های مختلف این مجتمع بندری و تنوع بخشی در خدمت رسانی به صادر کنندگان کشور را از اهم مزیت های برای فعالیت در این مجتمع بندری عنوان کرده و افزود:کاهش ترافیک در مسیر زمینی قبلی و حذف خطرات انسانی و تجهیزات مربوط به حمل زمینی ، از جمله مزایای حاصل از بهره گیری از این شیوه ها حمل ونقل می باشد.

یادآور می شود. همجواری منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره)با کشور عراق و برخورداری این مجتمع بزرگ بندری از تاسیسات و تجهیزات مهیا جهت تخلیه و بارگیری کالا،اهمیت بهره از توان موجود را دو چندان می نماید.