تعیین سه مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان شادگان

با قر گل فر – خورنا:اولین جلسه شورای کشاورزی شهرستان شادگان در سال جاری به ریاست مهندس فرج الهی فرماندار شادگان و با حضور مهندس محسن بوعلی نماینده مدیریت بحران استانداری خوزستان ، مهندس مومن غریب مدیر دفتر حفاظت و بهره برداری از منابع اب سازمان آب و برق و سایر اعضاء بمنظور بررسی مشکلات کشاورزان و ستاد برداشت گندم در محل سالن اجتماعات فرمانداری تشکیل شد.

بهروز فرج الهی فرماندار شادگان در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال جدید از طرف مقام معظم رهبری با عنوان اقتصاد مقاومتی و عمل اظهار داشت:همه مدیران شهرستان در هر جایگاهی باید اقتصاد مقاومتی را سرلوحه کار های خود قرار دهند. و انشاالله در سالجاری بتوانیم در راستای سیاست های دولت تدبیر و امید ، و آرمانهای والای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران گا مهای مفیدی بردارم و بخشی از مشکلات معیشتی مردم را برطرف کنیم.

فرماندار شادگان در ادامه جلسه به تعیین سه مرکز خرید تضمینی گندم در این شهرستان اشاره کرد و گفت:مراکز خرید تضمینی گندم در سه نقطه دهستان آبشار ، دهستان حسینی از توابع بخش مرکزی و بخش دارخوین تعیین شدهد و کشاورزان می توانند از تاریخ ۲۵/۱/۹۵ محصول خود را به مراکز تحویل نمایند.

فرج الهی با بیان اینکه بیمه کشاورزی اهرمی برای توسعه کشاورزی است،بر لزوم توجه مسئولین امور بیمه گری محصولات کشاورزی و حضور مستمر نمایندگان و کارشناسان بیمه در منطقه با توجه به مشکلات کشاورزان از جمله حوادث غیر مترقبه و عدم وجود زهکشهای مناسب و شوری و کاهش آب رود خانه ها و بررسی بموقع خسارات وارده به محصولات کشاورزی در شهرستان شادگان تأکید کرد.

فرماندار شادگان در پایان خاطر نشان کرد:کمیته پیگیری مشکلات آب زیر مجموعه شورای کشاورزی شهرستان با عضویت نمایندگی از سازمان آب و برق خوزستان ، جهاد کشاورزی ، هواشناسی و انجمن صنفی در شهرستان تشکیل می شود. گفتنی است ، ترمیم شبکه آبیاری شهرستان شادگان ، زهکشی روستا های بخش دارخوین توسط شرکت های کشت وصنعت نیشکر فارابی ، سلمان فارسی و دغبل خزاعی ، اصلاح پل جهانگیری جهت عبور کامیون ها و کمباین ها ، تامین خودرو برای برای برداشت گندم ، تامین سوخت کمباین ها ، تامین و مهیا کردن آتش نشانی ، بررسی خشک شدن رودخانه جراحی و خسارات وارده به کشاورزان از موارد مطرح شده در این جلسه بود.