انتقاد عضو شورای شهر اندیمشک از شورای شهر و شهرداری

قلی کیانی: مصوبات شورای شهر معطل مانده است/ به مشکلات جاده الوار گرمسیری توجه شود

خورنا – مهدی قلی در اولین نطق خود در شورای شهر اندیمشک اظهار داشت: در ابتدا با ادای سلام و درود به روح ۴ شهید مدافع حریم حرم، یاد و خاطره این حماسه سازان را گرامی داشتند و شهادت آنها را افتخاری برای شهرستان و کشور دانستند. همچنین ضمن عرض تبریک و تسلیت به خانواده گرامی این ۴ شهید والا مقام، صبر و عزت را برای آنها مسئلت نمودند.

عضو جوان شورای شهر حصول توافق هسته ای با قدرت های بین المللی و اجرای برجام را یکی از بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید دانسته و ابراز داشتند که این اتفاق باعث بهبود چهره ایران در مناسبات جهانی و بهبود روابط بین المللی آن با دنیا شده است و ابراز امیدواری کردند که نتایج حاصل از برجام و با همراهی و تلاش مسئولین برای کشور، استان و به طور خاص برای شهرستان مفید واقع خواهد شد.

مهدی قلی کیانی در ادامه با یادآوری حضور مردم در انتخابات هفتم اسفند سال ۹۴، از برگزاری باشکوه انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تقدیرکرد و به تمامی دست اندرکاران آن،تبریک و خسته نباشید گفتند ،چراکه علیرغم اتفاقات متعدد و مختلفی که در شهرستان های مختلف رخ داد اما سرانجام موجب رضایت مردم و مقام معظم رهبری گردید. وی افزود امیدوارم نتیجه انتخابات موجب رشد و توسعه ی کشور و سربلندی مردم باشد.باید به رای اکثریت احترام گذاشت و همه ی گروهها،جریانات و تفکرات مختلف شهرستان در کنارهم،انتخابات را تمام شده بدانیم و فضای تخریب و چنگ انداختن به صورت یکدیگر را پایان داده و بر اساس شعارهایی که در محافل مختلف و در حضور مردم داده ایم اقدام و عمل نماییم.

در ادامه فعال شدن نهادهای مردم نهاد (NGO) را نشانه ای از حرکت جوامع به سمت توسعه پایدار و پیشرفت دانستند و ضمن قدردانی از فعالین مدنی و محیط زیست شهرستان حمایت هر چه بیشتر از آنها را خواستار شد. همچنین حرکت خدا پسندانه و نیک اهدای عضو توسط خانواده های محترم سیدحسینی و شاهونوند را ارزشمند دانسته و اشاره فرمودند این خانواده علیرغم داغدار بودن درگذشت و فراق عزیزان خود، یک حرکت بسیار بزرگ را انجام دادند.

در ادامه همین صحبت ها ایشان از زبان مردم گلایه ای را نسبت به وضعیت جاده های بخش الوار گرمسیری ابراز نمودند که برخی از نقاط این جاده به علت حادثه خیز بودن سالانه چندین خانواده را داغدار نموده و افراد زیادی را به کام مرگ میفرستد اما تاکنون اقدامی برای رفع و بهبود این نقاط حادثه خیز صورت نگرفته است.

اشاره به اقدامات و خدمات ۲۴ ساعته و رایگان سازمان هلال احمر در خصوص راهنمایی، ایمنی، بهداشت و سلامت مسافران نوروزی بخش دیگری از سخنان ایشان بود. علاوه بر این از پلیس راهور و پلیس راهنمایی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و بهداشت و درمان و آموزش و پرورش بابت مهمان نوازی و ارائه خدمات مناسب و ارزنده قدردانی کردند.
قلی کیانی ابراز داشتند البته نقدهایی هم به هریک از این نهادها وارد است. مثلا آموزش و پرورش که استقبال زیادی کردند و زحمات بسیاری کشیدند اما رویکردی نامناسب داشتند که هرچند به اندیمشک برنمیگردد و دستورالعمل کشوری است ولی گلایه ی مردم نسبت به مسئولین کشوری است و اصلاحات باید از پایین صورت بگیرد. آموزش و پرورش مولد فرهنگی است.چرا سرانه ی آن به حدی پایین باشد که به فکر درامدزایی باشند و از مدارس که باید در خدمت مردم باشند به عنوان مهمان سرا استفاده کنیم.رسالت آموزش زیر سوال رفته و کمرنگ میشود.

قسمت پایانی صحبت های این عضو شورای شهر به شهرداری اختصاص داشت.

قلی کیانی ضمن قدردانی از پرسنل خدوم شهرداری و با اشاره به مشکلات به وجود آمده در انتهای سال ۹۴ از شهردار محترم خواستند تا نسبت به رفع مشکلات آنها اقدامات لازم و سریع را انجام دهد.

این عضو شورای شهر با اشاره به مصوبات و اقدامات شورای شهر ابراز داشتند که شورای شهر از بعد تدوین نقشه راه برای شهرداری سنگ تمام گذاشته است اما اجرایی نشد که بخشی از آنها ناشی از سیستم مشکل دار شهرداری و برخی دیگر به خاطر سوء مدیریت ها است.

برخی از مهم ترین اقدامات و مصوبات اشاره شده عبارتند از:

• از سال اول شروع فعالیت شورا مصوب شد که شهرداری به صورت سالانه حسابرسی شود که علی رغم تذکرات متعدد هیچگاه محقق نشد.

· ممیزی املاک شهرداری که می بایست هر پنج سال یکبار صورت پذیرد تا کنون بیش از بیست سال است انجام نشده است.

· موضوع داشتن اتوماسیون اداری برای شهرداری مصوب و پیگیری شد که هنوز هیچ اقدامی صورت نگرفته است.

• برای موضوع کارخانه بازیافت مصوبه داشتیم و جلسه گذاشتیم و سرمایه گذار آوردیم اما خبری از اجرا نیست. این موضوع در صورت اجرایی شدن می تواند مشکلات بهداشتی شهرستان را برطرف نماید و درآمد پایداری برای شهرداری داشته باشد.

· موضوع احداث پل عابر پیاده کوی جمهوری(نیرو) و پل های بین مناطق کوی ولایت به کوی رسالت و فرهنگیان و همچنین کوی جانبازان به کوی لور را داشتیم و سرمایه گذار آن نیز فراهم بود اما متاسفانه کاری انجام نشد و سرمایه گذار هم از شهرداری رانده شد.

قلی کیانی همچنین موضوع نظارت بر شهردار را عنوان کردند و در راستای پیگیری و دلایل عدم اجرای مصوبات فوق، اشاره ای به موضوع طرح سوال و استیضاح شهردار نمودند که علی رغم عملکرد ضعیف شهردار به علت مخالفت سایر اعضا محقق نشد.

این عضو شورای شهر در خاتمه سخنان خود ابراز داشتند که امیدوار است در سال جدید به سمت مدیریت واحد شهری با محوریت شورا و با همکاری فرماندار خستگی ناپذیر و کل مسئولین حرکت شود تا از کارهای بی فایده و هزینه بر جلوگیری شود. قلی کیانی خواستار توزیع عادلانه خدمات در سطح شهر شده و تاکید داشتند مصوبات شورا به درستی اجرا شود تا زمینه ارائه خدمات مطلوب به همشهریان فراهم شود.

نکته پایانی صحبت ها، نام گذاری سال ۹۵ توسط مقام معظم رهبری به سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل بود و یادآور شد تمامی اعضای شورا می بایست به شعارهای انتخاباتی خود عمل نمایند و پیگیر اجرای مصوبات شورای شهر باشد تا تحقق اقدام و عمل در این سال بر همگان روشن شود.