رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک در گفت‌وگو با خورنا:

۵ هزار تن خیار و گوجه “ارگانیک” در اندیمشک تولید شد

خورنا – محمد جعفر آفرین در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: توجه به رشد کشت و تولید انواع محصولات کشاورزی اولویت نخست تولیدات این محصولات در اراضی شهری و روستایی اندیمشک است.

وی افزود: به همین جهت و با هدف رشد و گسترش تولید محصولات سالم کشاورزی در شهرستان بیش از ۵ هزار تن خیار و گوجه ارگانیک در اراضی کشاورزی اندیمشک تولید شد.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: این حجم محصولات ارگانیک شهرستان با همکاری پنج کلینیک کشاورزی فعال اندیمشک در زمینه تولید محصولات ارگانیک، تولید و روانه بازار مصرف شده است.

وی گفت: امسال بیش از ۶۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهری و روستایی اندیمشک توسط کشاورزان شهرستان به کشت خیار و گوجه گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

آفرین بیان کرد: از این حجم اراضی کشاورزی بیش از ۳۵۰ هکتار به کشت و تولید محصول گوجه فرنگی گلخانه‌ای در شهرستان توسط کشاورزان اختصاص یافته است.

وی افزود: هم چنین ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی اندیمشک در بخش شهری و روستایی این شهرستان به کشت و تولید خیار گلخانه‌ای اختصاص یافته است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: با توجه به این حجم تولید خیار و گوجه، اندیمشک به یکی از تولید کنندگان عمده این محصولات در سطح استان تبدیل شده است و محصولات تولید شده در شهرستان پس از تأمین نیاز شهروندان به دیگر استان‌های دیگر کشور جهت کنترل و تنظیم بازار مصرف صادر می‌شود.

وی گفت: هم چنین با توجه به نقش مهم مواد غذایی در تأمین سلامت شهروندان، توجه به رشد و تولید محصولات کشاورزی سالم به یکی از اولویت‌های مهم امسال جهاد کشاورزی اندیمشک در تولید انواع محصولات با همکاری کشاورزان شهرستان تعیین شده است.

انتهای پیام/