کاروان راهیان‌نور ۱۸ کشور جهان از یادمان‌های دفاع مقدس در اندیمشک بازدید کردند

خورنا – به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، با آغاز سفر معنوی کاروان راهیان نور و حضور در مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس در خوزستان روزانه بیش از ۳ هزار زائر نور با حضور در این شهرستان از سنگربان مقاوم کرخه و دز، بازدید می‌کنند.

این زائرین هر روز و در قالب بیش از ۷۰ کاروان راهیان نور با حضور در اندیمشک از مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس شمالی‌ترین شهر استان پر افتخار خوزستان بازدید و با مفهوم مقاومت و پایمردی و شجاعت و شهامت آشنا می‌شوند.

امسال ۵ یادمان و مرکز پادگان دوکوهه، پادگان شهید کلهر، پادگان شهید زین‌الدین، پادگان شهید جعفر زاده و مقبره شهدای گمنام شهرستان اندیمشک در نوروز امسال پذیرای علاقه‌مندان و کاروان‌های راهیان نور است.

هم چنین با همکاری تیپ پیاده ۷۲ دوکوهه و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اندیمشک و با هدف توسعه فرهنگ و سیره شهدای دفاع مقدس، از ابتدای تعطیلات سال نو تا سیزدهم فروردین ماه نمایشگاه زهراییان و تجهیزات نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در یادمان شهدای گمنام اندیمشک و نمایشگاه دفاع مقدس با محوریت مردم شناسی و تصویر سازی و شرح عملیات‌های دوران دفاع مقدس و مقاومت مردم در دوکوهه اندیمشک، آغاز به کار کرده است.

نمایشگاه عکس شهدای ارتش و غرفه کودک و ایستگاه صلواتی و غرفه شهدای مدافع حرم و فروشگاه محصولات فرهنگی و کتاب از دیگر بخش‌های پیش‌بینی شده برای حضور و استقبال از کاروان‌های راهیان نور در شهرستان اندیمشک است.

تاکنون بیش از ۸۰۰ زائر سرزمین نور از از ۱۸ کشور جهان از یادمان دفاع مقدس در شهرستان اندیمشک بازدید کرده و از نزدیک با ایثار و دلاور مردی رزمندگان و شهدای هشت سال دفاع مقدس آشنا شده‌اند، این زائران در قالب کاروان‌های راهیان مردمی و روحانیون و دانشجویان و از کشورهای آمریکا، پاکستان، گرجستان، ترکیه، کویت، سوریه، فلسطین، کانادا، آفریقا، کشورهای اروپایی و آسیایی، عراق، لبنان، هند، فلسطین چین و اردن بوده‌اند.

با توجه به نقش محوری ارتباطی و مواصلاتی این شهرستان در بخش ریل و جاده، دروازه طلایی استان خوزستان اندیمشک قهرمان، کاروان‌ها و زائرین سرزمین نور پس از حضور در اندیمشک به دیگر مناطق عملیاتی استان خوزستان شامل فکه، چزابه، بستان، دهلاویه، سوسنگرد، خرمشهر، گمبوعه، هویزه، شهدای هور، اهواز، طلاییه، پایگاه چهارم شکاری وحدتی، زید، بیمارستان صحرایی امام حسین (ع)، شرق کارون، جاده اهواز – خرمشهر، فتح المبین، شهدای شیمیایی شلمچه، نهرخین، آبادان و اروند و دیگر یادگاری‌های معنوی و فرهنگی هشت سال دفاع مقدس این استان عزیمت می‌کنند.

در سال گذشته بیش از ۳۰۰ هزار زائر سرزمین نور با حضور در اندیمشک ضمن دیدن و حضور در یادمان‌های دفاع مقدس این شهر پر سرور و ایثار به دیگر مناطق عملیاتی استان خوزستان عزیمت کرده‌اند.

امسال نیز و تا پایان تعطیلات سال نو پیش بینی حضور بیش از ۵۰۰ هزار سرزمین نور در شهر یک هزار شهید اندیمشک از سرتاسر کشور می‌شود.

بیش از ۶۰ درصد تردد وسایل نقلیه استان خوزستان از طریق محورهای ارتباطی شهرستان اندیمشک صورت می‌گیرد.