آماده استقبال از مهمانان نوروزی هستیم/ بهره برداری از بندر تجاری ماهشهر در انتظار لایروبی خور

خورنا – کامران رئیس قنواتی عضو شواری شهر در حاشیه سفر با کشتی فیروزه ای از روند اجرایی پتانسیل های گردشگری شهرستان بندر ماهشهر رد سال های آتی و آمادگی پذیرایی از مهمانان نوروزی سخن گفت. و راه اندازی بندر تجاری را منوط به لایروبی خور دانست.

کامران رئیس قنواتی، عضو شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر در حاشیه سفر با کشتی فیروزه ای ضمن تبرین سال نو در خصوص بکار گیری این کشتی تفریحی گفت: این کشتی از ۲۷ ام اسفندماه ۹۴ در اینجا پهلو گرفته و ۲۸ ام آغاز به کار کرده و انشاالله با توجه به شرایط جوی منطقه که باعث کنسل شدن سفر نشود، این تور گردشگری تا ۱۲ فروردین ماه ادامه دارد و ما سعی کرده ایم با چاپ بروشور های راهنما که در اختیار مهمانان نوروزی قرار داده ایم فرهنگ، شرایط جغرافیایی و کارهای انجام شده را به گوش مردم برسانیم.

وی در ادامه اهم برنامه های نوروزی شهرستان را که در راستای معرفی جاذبه های گردشگری منطقه است، این گونه بیان کرد: برنامه های بسیار خوبی داریم با توجه به همکاری های صورت گرفته برای بحث گردشگری در جزیره زیبای قمر و همچنین تور گردشگری که در منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شده و که ساعت ۱۰ صبح هر روز از محل پارک فجر مقابل شهرداری به سمت منطقه ویژه اقتصادی حرکت می کند.

قنواتی در پاسخ به چگونگی استفاده از پتانسیل بندری منطقه در راستای گردشگری توضیح داد: همین ارتباط مردم با دریا که سال های سال با توجه به اینکه ما یک شهر دریایی بودیم برقرار نشده بود در دو سال گذشته به همت فرمانداری محترم و شهرداری و شورای شهر این اتفاق افتاده که نوید این را می دهد که در آینده به لحاظ گردشگری بتوانیم منطقه بندر ماهشهر را متحول و پذیرای سیل عظیمی از مردم باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر بندر ماهشهر، جذب سرمایه های بخش خصوصی برای گردشگری را در راه اندازی بندر تجاری بارزتر دانست و در این رابطه توضیح داد:عملیات لایروبی خور از بلوار شهریور به سمت بندر تجاری مقدمه بهره برداری از بندر تجاری است و ما قرداد ها را بسته ایم و منتظر عملیاتی شدن آن هستیم اما پیش از این یک لایروب در مسیر مستقر شده بود که دوچار مشکل شد اما انشاالله این قضیه در سال جاری قطعی خواهد بود.

رییس قنواتی به محل های در نظر گرفته شده برای اسکان مهمانان نوروزی نیز گریزی زد و شرح داد: پارک ورودی از سمت هندیجان، پارک فردوس، بنفشه، نسترن، فجر جهت اسکان از مهمانان نوروزی در نظر گرفته شده است و اینها اصلی ترین نقاط اسکان شهری هستند علاوه بر این آموزش پرورش مدارس را در اختیار مسافران قرار داده و ما هیچ مشکلی از لحاظ اسکان مسافران نوروزی چه در پارک ها چه در مدارس نداریم.

کامران قنواتی سخنان خود را با این توصیه به مهمانان نوروزی پایان داد و گفت : حتما پتاسنل های منطقه را ببینند، از جاذبه هایش دیدن کنند و سوقات این شهر که ماهی و خرماست را فراموش نکنند اما شاید تولیدات صنایع ما مستقیما ملموس نباشد اما حاصل این صنایع در خانه های تک تک مهنانان حضور دارد و حتما با آگاهی بیشتر نسبت اینها از منطقه دیدار کنند.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *