ساری، کاندیدای اصلاح طلبان اهواز: از راه های مدنی و قانونی از قومیت دفاع می کنیم

خورنا –  دکتر علی ساری در دیدار نورورزی خود با طرفداران اصلاحات که روز یازدهم فروردین در محل ستاد ائتلاف فراگیر اصلاح طلبان اهواز برگزار شد،گفت: در دور دوم انتخابات، شاهدیم که افرادی از روی ناچاری بر طبل قومیت می کوبند ! اما باید گفت که ماهیت رقابت در مرحله دوم نیز تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: جریان رقیب ما در حاشیه و حومه شهر اینگونه مطرح می کند که ما از فلان قوم هستیم، برای همه مشخص است که این افراد در لیست وابسته به یک جریان قرار دارند اما باید پرسید که چرا بجای قومیت از لیست خودشان حرف نمی زنند و ائتلاف خود را کمرنگ نشان می دهند؟ چرا آشکارا نمی گویند که از چه موضعی وارد صحنه رقابت شده اند؟ اگر این ائتلاف برای شما ریزش دارد چرا در آن عضو هستید ؟

کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی از حوزه اهواز عنوان کرد:من از طرف خودم و لیست امید می گویم که قومیت و حقوق قومی برای مان محترم است ولی ما از طریق قانون و نهادهای مدنی به دفاع از مطالبات قومی خواهیم پرداخت.

وی ادامه داد: نباید فریب کسانی را بخوریم که از قومیت( چه عرب و چه بختیاری) به عنوان ابزار رای آوردنشان استفاده می کنند و پس از کسب آرا ، از قومیت بعنوان یک تهدید یاد می کنند .

دکترساری گفت:من به عنوان یک کاندیدا چه در شهر و چه در روستا مواضع خود را شفاف اعلام می کنم؛ باید صادقانه با مردم صحبت کرد و عضو هر لیستی که باشیم اعلام کنیم و بگوییم با چه کسانی ائتلاف کرده ایم.

وی اضافه کرد: ما خواستار احقاق حقوق اقوام هستیم و به تمام قومیت ها احترام می گذاریم.ما اجرای اصول معطل مانده قانون اساسی را حق طبیعی مردم می دانیم اما این که کسانی بخواهند از این آب گل آلود ، ماهی بگیرند ، را صحیح نمیدانیم.
این پژوهشگر برتر در ادامه با اشاره به لزوم بهبود اقتصاد و توسعه چرخه صنعت گفت: در دوره گذشته به دلیل برخی سیاست ها، صنعت ما آسیب دیده است اکنون باید تلاش شود که صنعت در مسیر صحیح و هدفمند قرار بگیرد.

دیدار کاندیداهای ائتلاف لیست امید در اهواز که به ترتیب واژه “یاس” برگزار شد.پس از حضور دکتر یوسفی و مهندس الباجی با دیدار هواداران اصلاحات بادکتر ساری در روز ولادت یاس پیامبر بپایان رسید.