رئیس سازمان جوانان هلال احمر خبر داد

فعالیت ۱ هزار و ۱۰۰ پست سلامت جمعیت هلال احمر در کشور

خورنا – مسعود حبیبی در گفت‌وگو با خبرنگاران در اندیمشک اظهار داشت: همزمان با آغاز تعطیلات سال نو و حضور کاروان‌های راهیان نور و مسافران نوروزی در مناطق عملیاتی و مناطق گردشگری سرتاسر کشور طرح نوروزی جمعیت هلال احمر اجرا شده است.

وی افزود: با اجرای این طرح اعضا جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران به ارائه خدمات مورد نیاز مسافران نوروزی و زائرین سرزمین نور سرتاسر کشور با اجرای خدمات و اقدامات بشر دوستانه و خیریه خود پرداخته‌اند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح و از ابتدای تعطیلات سال نو بیش از ۱ هزار و ۱۰۰ پست سلامت جمعیت هلال احمر در مسیرهای مختلف ارتباطی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: ۷۵۰ پست جمعیت هلال احمر کشور ثابت بوده و در مسیرهای ارتباطی و ورودی‌های شهرهای مختلف راه اندازی شده است.

حبیبی بیان کرد: هم چنین با هدف تأمین نیاز مسافران نوروزی و زائرین سرزمین نور بیش از ۳۵۰ پست سیار نیز در کشور راه اندازی و به ارائه خدمات مورد نیاز شهروندان در سرتاسر کشور پرداخته‌اند.

وی افزود: برای اجرای این طرح و تأمین نیاز شهروندان سرتاسر کشور بیش از ۲۰ هزار از اعضا جمعیت هلال احمر کشور حضور یافته‌اند و به اجرای خدمات مورد نیاز خود پرداخته‌اند.

رئیس سازمان جوانان هلال احمر کشور عنوان کرد: هم چنین ده پست امدادی در یادمان‌های دفاع مقدس استقرار دارند و خدمات و آموزش‌های لازم را به زائرین ارائه می‌دهند.

وی گفت: انجام تست قند خون و فشارخون رایگان در چادرهای سلامت جمعیت هلال احمر و توزیع بروشورهای مرتبط با سفر سالم به مسافران از جمله خدمات ارائه شده جمعیت هلال احمر به مسافران و زائرین سرزمین نور سرتاسر کشور است.

حبیبی اظهار کرد: ر ایران روزانه ۵۰ نفر قربانی تصادفات جاده‌ای می‌شوند و بنا بر آمار پلیس در فروردین سال گذشته ۱۰۸۰ نفر در جاده‌های کشور کشته شدند که ۹۷۰ نفر آنان مسافران نوروزی بوده‌اند و این آمار بالایی است.

وی با بیان این‌که علت اصلی و عمده تصادفات عوامل انسانی است، افزود: ۴۰ درصد از تصادفات و واژگونی خودروها به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است که عدم رانندگی هنگام خستگی و خواب‌آلودگی، رعایت سرعت مجاز، عدم سبقت غیرمجاز، بستن کمربند ایمنی همراه با ارائه الگوی صحیح کنترل وسایل نقلیه به رانندگان می‌توانند زمینه ساز کاهش صدمات انسانی و خسارت‌های مالی در این مسیر باشد.

انتهای پیام/