مدیرعامل سد و نیروگاه دز:

بازدید ۷۰ هزار نفر از مسافران نوروزی از سد دز اندیمشک

خورنا – سعید رئوفی‌نسب امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اندیمشک اظهار کرد: از دوم فروردین تا هفتم فروردین در مجموع بیش از ۷۰ هزار نفر از مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور از این سد و تاسیسات آن بازدید کردند.

وی افزود: بیشترین آمار بازدیدکنندگان مربوط به روز ششم فروردین است که در این روز بیش از ۱۱ هزار نفر از این این سد بازدید کردند.

مدیرعامل سد و نیروگاه دز اندیمشک اضافه کرد: همچنین در همین مدت کاروان‌های راهیان نور از استان‌های تهران، مرکزی، کردستان، فارس، بوشهر، آذربایجان غربی، کرمانشاه و گیلان از این سد و تاسیسات آن بازدید کردند.

رئوفی‌نسب یادآور شد: بازدید از این سد تا تاریخ ۱۲ فروردین برای عموم آزاد است و بازدیدکنندگان می‌توانند با وسلیه شخصی خود مسیر ۶ کیلومتری دروازه وردودی تا تاج سد را طی کنند.

وی خاطر نشان کرد: تونل‌های ماشین‌رو با طول بیش از ۶ کیلومتر، دره‌های بکر طبیعی مشرف بر سد، تاج سد و نیروگاه آن از جمله نقاط دیدنی این سد است.

این مسئول در پایان بیان کرد: همه نیروها و امکانات این سد در قالب ستاد نوروزی برای خدمات‌رسانی مطلوب به مسافران نوروزی و کاروان‌های راهیان نور بسیج شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سد دز نخستین نیروگاه برق‌آبی کشور است که در ۲۳ کیلومتری شمال شرقی شهرستان اندیمشک واقع شده، یکی از جاذبه‌های گردشگری استان خوزستان به شمار می‌رود.