بیش از ۱۰۰ هزار نفر از دوکوهه اندیمشک بازدید کردند

خورنا – به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، همزمان با حضور کاروان‌ها و زائرین سرزمین نور سراسر کشور در سرزمین ایثار و سرور و حماسه، پادگان دوکوهه اندیمشک پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

این زائرین در قالب کاروان‌ها راهیان نور و مسافران و میهمانان نوروزی از این یادمان های ارزشمند هشت سال دفاع مقدس خوزستان و شهرستان اندیمشک بازدید کرده‌اند.

روزانه بیش از ۷۰ کاروان راهیان نور و جمعیتی بالغ بر ۳ هزار نفر با حضور در شهر یک هزار شهید اندیمشک از این یادمان واقع در شمال خوزستان بازدید می‌کنند.

حضور کاروان‌های راهیان نور در مناطق عملیاتی استان خوزستان از ۱۷ اسفند ماه امسال آغاز و تا ۲۰ فروردین ماه امسال ادامه خواهد داشت.

هم چنین با هدف توسعه فرهنگ دفاع مقدس و تجلیل از نقش مقاومت مردم و رزمندگان اسلام نمایشگاه دفاع مقدس هشت‌ساله با همکاری تیپ پیاده ۷۲ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در پادگان دوکوهه اندیمشک آغاز به کار کرده است.

حضور و تصویر سازی نقش بانوان سرافراز ایران اسلامی در بمباران‌های مناطق شهری و ایستادگی آنها و دیگر عرصه‌های مردمی هشت سال دفاع مقدس و تجلیل از نقش آنان در ترویج پیام مقاومت و تطبیق عزت بانوان ایران اسلامی با منش و روش حضرت زینب (س) در واقعه عظیم عاشورا از دیگر بخش‌های این نمایشگاه است.

همچنین در این نمایشگاه، نحوه سقوط و آزاد سازی خونین‌شهر با بازسازی صحنه‌های شهری نمایشگاه و فروشگاه محصولات فرهنگی و اسلامی و نمایشگاه تصویر شهدا و سبک و سیاق و الگوی زندگی اسلامی و بخش ویزه کودکان، برپا و تا پایان تعطیلات سال نو پذیرای علاقه مندان است.

هم‌زمان با حضور زائران و مسافران راهیان نور در مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس استان خوزستان، پادگان دوکوهه اندیمشک در این مدت پذیرای زائران راهیان نور ۱۸ کشور جهان شده است.

این زائرین با جمعیتی بالغ بر ۸۵۰ نفر و از کشورهای آمریکا، پاکستان، گرجستان، ترکیه، کویت، سوریه، فلسطین، کانادا، آفریقا، کشورهای اروپایی و آسیایی، عراق، لبنان، هند، چین ، فلسطین و اردن بوده‌اند.

دانشجویان و روحانیون خارجی عمده این زائرین خارجی را تشکیل می‌دهند که با حضور در یادمان‌های دفاع مقدس و مناطق عملیاتی خوزستان از نزدیک با فرهنگ ایثار و شهادت و افتخار آشنا شده‌اند.

پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۳۰۰ هزار نفر با حضور در استان خوزستان میهمان مناطق عملیاتی و یادمان‌های دفاع مقدس شهر و مردم ولایت مدار اندیمشک باشند.

دوکوهه؛ نام منطقه و پادگانی است در ۴ کیلومتری شمال غربی شهر اندیمشک و در مجاورت جاده اندیمشک به خرم‌آباد و شهرک دوکوهه در شرق جاده و پادگان دوکوهه در غرب جاده واقع شده است.

این پادگان، قبل از انقلاب به‌عنوان یک پادگان پشتیبانی برای لشگر ۹۲ اهواز و مقرهای نظامی جنوب غربی کشور تعبیه شده بود، همچنین ساختمان‌هایی برای نظامیان خدمت کننده در پایگاه شکاری به‌صورت نیمه‌ساز در این پادگان وجود داشت.

این پادگان از شرق به جاده خرم‌آباد ــ اندیمشک و از شمال و از غرب به رودخانه فصلی بالا رود منتهی می‌شود که بخش جنوبی آن توسط فنس‌ها و عوارض مصنوعی محدود شده و مساحت این پادگان با حواشی آن ۱۵ کیلومترمربع که وسعت بخش اصلی آن کمتر از ۵ کیلومترمربع می‌باشد.

سال گذشته بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی از مسیرهای ارتباطی اندیمشک به استان خوزستان وارد شدند و بیش از ۱۰۰ هزار نفر ایام تعطیلات سال نو از پادگان دوکوهه اندیمشک بازدید کردند.

بیش از ۶۰ درصد از تردد جاده‌ای استان از طریق مسیرهای ارتباطی اندیمشک و در مجاورت پادگان دوکوهه این شهرستان صورت می‌گیرد.

گزارش از محمد امین جمشیدی