اصلاح‌طلبان در انتخابات مضحکه و ملعبه آقایان نمی‌شوند

خورنا: فضا برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باز نیست از این رو طبعا افراد هم حرمت خودشان را نگاه می دارند تا مضحکه و ملعبه دست این افراد نشوند.

علی اکبر اولیاء چهره شاخص اصلاح طلب در گفتگو با آریا با ابراز تاسف از شروطی که اصولگرایان برای حضور اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری مطرح می کنند ،گفت: متاسفانه کسانی که مدعی اند نظام و قانون اساسی را قبول دارند هرچه دلشان می خواهد بیان می کنند و برای حضور گروهها و جریان های سیاسی خط و نشان می کشند.

وی افزود: ما قبلا یک شورای نگهبان داشتیم اما الان با ده ها شورای نگهبان طرفیم که دستور می دهند چه کسانی می توانند در انتخابات حضور داشته باشند یا برعکس.

نماینده مجلس هشتم با انتقاد از سخنان اخیر محمدرضا باهنر مبنی بر تقسیم اصلاح طلبان خوش خیم و بدخیم تاکید کرد: بنده متعجب شدم محمدرضا باهنر چنین صحبتهایی را مطرح کردند زیرا انتخابات قاعدتا تنها موضعی است که همه باید به دنبال مشارکت حداکثری باشند لذا این تقسیم بندی ها نه تنها ضد مشارکت است بلکه فضای انتخابات را خراب تر خواهد کرد. در واقع همانطور که می بینیم هرکس برای خودش تقسیم بندی هایی انجام می دهد در حالیکه دلسوزان نظام باید این موضع گیری ها را کنار بگذارند و به دنبال مشارکت حداکثری باشند.
این چهره اصلاح طلب خاطرنشان کرد: قطعا اگر اصلاح طلبان در انتخابات حضور پیدا نکنند اصولگرایان با یکدیگر دعوا خواهند کرد و تفرقه زیادی در این طیف ایجاد خواهد شد.

وی با تاکید بر این مطلب که شرایط در حال حاضر به گونه ای است که احتمالا زمینه مشارکت برای اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم فراهم نمی شود، تصریح کرد: همانطور که در انتخابات مجلس نهم به دلیل عدم حضور اصلاح طلبان شاهد تفرقه در بین اصولگرایان بودیم بار دیگر در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز شاهد این اختلافات خواهیم بود.

اولیاء تاکید کرد: کسانی که مدعی علاقمندی به نظام هستند باید خواهان مشارکت حداکثری باشند و هرگونه اظهارنظر ،امر و نهی و خط و نشان های فراقانونی را کنار بگذارند زیرا مملکت حساب و کتاب دارد و دستگاههای نظارتی نیز در کشور حضور دارند بنابراین افراد باید بیشتر مراقب موضع گیری و دستورات خویش باشند زیرا این رفتارها بازتاب بدی خواهد داشت .

نماینده مجلس هشتم اظهار داشت: در واقع اگر چنانچه برخوردهای حذفی ادامه داشته باشد یعنی وقتی ما می بینیم به آقایان ناطق نوری و هاشمی رفسنجانی حملات صورت می گیرد طبعا تکلیف افراد دیگر روشن می شود و دیگر کسی انگیزه ای برای ورود به انتخابات ندارد.

اولیاء با بیان این مطلب که اصلاح طلبان به مشارکت در انتخابات تمایل دارند، گفت: البته برای این حضور باید الزام ها فراهم شود اما همانطور که اشاره کردم با برخوردهای اخیری که با شخصیتهایی چون ناطق نوری و آیت الله هاشمی رفسنجانی شد و متاسفانه کسی هم با آن افراطی ها برخورد نکرد گویای این حقیقت است که فضا برای ورود اصلاح طلبان به انتخابات ریاست جمهوری یازدهم باز نیست از این رو طبعا افراد هم حرمت خودشان را نگاه می دارند تا مضحکه و ملعبه دست این افراد نشوند.

وی درباره احتمال کاندیداتوری آیت الله هاشمی رفسنجانی در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم که از سوی یکی از رسانه ها مطرح شده است، اظهار داشت: آقای هاشمی دیگر شرایط سنی ندارد که بتواند کاندیدای ریاست جمهوری شود، اما این صحبتی که مطرح شده گمانه زنی است در واقع وقتی جناح ها به بن بست می رسند و فضا بسته می شود افرادی را مطرح می کنند که کسی نتواند رسما آنها را حذف کند زیرا در این صورت مشخص می شود وزن نیروهای اصولگرای تندرو و وزن دیگر گروهها به چه میزان است.

اولیاء تاکید کرد: شاید مطرح کردن کاندیداتوری هاشمی رفسنجانی بعد از سه دوره فاصله گرفتن از قدرت و سن بالای ایشان خیلی عقلایی نباشد اما وقتی بحث روکم کنی می شود شاید بتوان چنین گزینه هایی را مطرح کرد زیرا در اینصورت وزن جناح ها در کشور مشخص می شود البته اگر انتخابات روال خودش را طی کند و درست پیش رود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *