گفتگو با بهروز شریعتی آهنگساز و نوازنده خوزستانی به مناسبت انتشار آلبوم ارجان دو

خورنا – در حاشیه آیین رونمایی از البوم موسیقی ارجان ۲ بهروز شریعتی آهنگساز و نوازنده این اثر در گفتگوی کوتاهی با خبرنگار خورنا در بهبهان تولید این اثر را ادای دینی به موسیقی ، فرهنگ و اداب و سنن بهبهان دانستند.

آهنگساز آلبوم ارجان ۲ در ادامه بر لزوم حفظ و نگهداری آثار موسیقی سنتی و فولکلر تاکید نموده و خواستار توجه جدی هنرمندان و مسئولین فرهنگی به موسیقی سنتی ،ترانه و اشعاری که حاوی باور ها ، سنن واداب هستند، شدند.

شریعتی در ادامه تولید ارجان ۲ را ماحصل تلاش هفت ساله در راستای حفظ و نگهداری گویش بهبهانی و لری و اشاعه موسیقی محلی و سنتی به نوازندگی هنرمندانی چون فریدون احتشامی و محمد صالح زمانی وازندگان تار و تنبک و خوانندگی محمود زمانی دانستند.

ایشان همچنین در خصوص تفاوت دو اثر در بازه زمانی ۲۴ سال اظهار داشت برخلاف ارجان ۱ که کل اثار به گویش لری بود در ارجان ۲ حدود ۵۰ درصد اشعار بهبهانی بوده و عموما از شاعرانی چون زنده یاد عتیق ، مرتب و حسین تجلی انتخاب شده اند.

آهنگساز البوم ارجان دو پرداختن به موسیقی سنتی و محلی را موجب شادابی و نشاط جامعه و همچنین از فراموشی و از بین رفتن اشعار و ابیات قدیمی جلوگیری و در انتقال آنها به نسل های بعدی نقش اساسی ایفا میکند.

شریعتی که در البوم ارجان ۲ وظیفه اهنگسازی و نوازندگی را بعهده دارد در خصوص حامیان مالی این اثر نیز ضمن تشکر از انجمن بهبهانی های مقیم تهران برای تقبل بخشی از هزینه ها اظهار داشت متاسفانه هیچ ارگان یا نهادی خود را ملزم به حمایت از آثار هنری و خصوصا موسیقی در شهرستان ها نمیداند و این امر موجب شده معمولا اثار با تیراژ کمتری روانه بازار شوند.

ایشان استقبال از البوم ارجان ۲ را مثبت ارزیابی کرده و عنوان داشتند با توجه به تماس های مکرر شهروندان بهبهانی انتظار میرود استقبال از این اثر همچون ارجان ۱ چشمگیر بوده و به یاری خدا شهروندان فهیم با خرید نسخه اصلی و عدم کپی این اثر ما را در تولید اثار دیگر یاری فرمایند.

شایان ذکر است ارجان یک در سال ۷۰ با اهنگسازی بهروز شریعتی و خوانندگی محمود زمانی به گویش لری با تیراژ ۱۲۰ هزار کاست روانه بازار شده بود که مورد استقبال کم نظیر علاقه مندان قرار گرفت.

بهروز شریعتی در خاتمه ضمن تشکر از همراهی همه ی عزیزان ، خصوصا حضور استاد حسین خواجه امیری در ایین رونمایی از ارجان ۲ بر نقش ارزنده حضور بزرگان موسیقی کشور در بهبهان تاکید نموده و بر لزوم توجه جدی به موسیقی سنتی و محلی تاکید نمودند.

گفتنی یست تا کنون شهرستان بهبهان میزبان اساتید به نام موسیقی چون زنده یاد لطفی ، حسین علیزاده ، علی درخشانی ، همایون شجریان ، کیوان ساکت ، نوید افقه و دیگر بزرگان موسیقی کشور بوده است .