کتاب «وقتی باید حرف می‌زدیم» منتشر شد

خورنا – بهزاد نژاد احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: حوزه ادبیات دفاع مقدس، نیازمند توجه و خلق آثار و کتب مختلف در موضوع‌های مختلف داستان نویسی برای انتقال پیام و حفظ اتفاقات و شرح حوادث هشت سال دفاع مقدس است.

وی افزود: مجموعه داستان بذار بهت شلیک کنم، شامل ۲۲ داستان کوتاه در دو موضوع دفاع مقدس و آزاد بوده که پیش از این منتشر شده است.

نژاداحمدی گفت: داستان‌های این کتاب در موضوع دفاع‌ مقدس دارای ارتباط محتوایی و موضوعی با هم هستند که پس از نگارش این کتاب، یک اثر روایتی خطی و تم فلسفی به نام وقتی باید حرف می‌زدیم را به رشته تحریر در آوردم.

نویسنده کتاب وقتی باید حرف می‌زدیم عنوان کرد: این کتاب داستان مردی بوده که درخانه سالمندان به ادامه حیات خود می‌پردازد و در این گذر عمر، خاطرات سالهای گذشته زندگی را برای فرزندش در دفترچه خاطراتش می‌نویسد تا ما از طریق این یادداشت‌های روزانه به زندگی او پی ببریم.

وی افزود: داستان نمادین بوده و شهری که در داستان به آن اشاره شده است و شخصیت‌های آن نماد جامعه اطراف هستند.

نژاد احمدی بیان کرد: داستان مضمونی فلسفی داشته و یک داستان نمادین وسمبلیک بوده که فضا و اتمسفر حاکم بر این داستان، قابل تعمیم به جوامع مشابه می‌باشد.

وی گفت: این کتاب دربرگیرندهٔ سوال‌های بسیار فلسفی و عمیق نسبت به زندگی است و همچنین شرحی و نگاهی جامعه‌شناسانه به محیط اطراف خود همراه با پاسخ‌های در خور توجه به دغدغه‌های انسان سرگردان معاصرداشته، انسانی که سعی می‌کند با چنگ ودندان از عشق محافظت کرده، انسانی که هنوز ستایشگر هنر و زیبایی و انسانیت است.

نویسنده کتاب وقتی باید حرف می‌زدیم اظهار کرد: دغدغه‌های انسان معاصر و پاسخ به آن عنصر گمشده آثار داستانی ما در دوران اخیر است.

انتهای پیام/