۱۵۰ اثر فرهنگی و تاریخی در شهرستان اندیمشک شناسایی شد

خورنا – محمد صادقی در گفت‌و‌گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: با همکاری بخش‌های مختلف شهری تمامی خدمات و اقدامات مورد نیاز برای استقبال و پذیرایی از میهمانان نوروزی در شهرستان پیش‌بینی و آغاز به کار کرده است.

وی افزود: با اجرای این طرح تمامی خدمات حوزه بهداشت و اسکان به نحوی مطلوب در اختیار میهمانان نوروزی وارد شده به شهرستان قرار خواهد گرفت.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری اندیمشک عنوان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته بیش از ۱۵۰ اثر فرهنگی و تاریخی و گردشگری در اندیمشک با آغاز به‌کار سازمان میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان شناسایی شده است.

وی افزود: بیش از ۴۰‌اثر از این آثار فرهنگی و تاریخی و گردشگری پس از بررسی و تشکیل پرونده در فهرست آثار ملی نیز به ثبت رسیده است.

صادقی بیان کرد: اقدامات لازم برای ثبت ۷۰اثر دیگر تاریخی و فرهنگی و گردشگری اندیمشک در فهرست آثار ملی آغاز شده و به زودی و پس از تکیمل بررسی‌ها و اسناد قانونی این آثار نیز در فهرست ملی به ثبت خواهند رسید.

وی گفت: تپه‌های تاریخی سنجر اندیمشک نیز برای حفاظت و انجام مراحل قانونی تعیین حریم شده که با تکمیل بررسی‌ها مشکلات مربوط به این تپه‌ها نیز به‌صورت کامل حل خواهد شد.

رئیس میراث فرهنگی و گردشگری اندیمشک اظهار داشت: با همکاری سازمان اوقاف شهرستان بازسازی بقعه متربک شاهزاده احمد (ع) اندیمشک نیز در دستور کار قرار گرفته و از پیشرفت قابل توجهی با اجرای مراحل بازسازی برخوردار شده است.