وجود صنعت پتروشیمی باعث شده تا استان آموزش و پرورش ماهشهر را بی نیاز بداند/ ۴۸۰ میلیون تومان به سازمان برق بدهکاریم/ به دلیل وجود صنایع در منطقه، تمایلات به علوم انسانی کمتر است

عمار شعبانی – خورنا – حضور ما در کنار صنعت پتروشیمی باعث شده استان، آموزش و پرورش بندرماهشهر را بی نیاز بداند.

به گزارش خبرگار خورنا، رئیس آموزش و پرورش پرورش شهرستان ماهشهر در نشست خبری با خبرنگاران که صبح امروز ۳شنبه برگزار شد، ضمن عرض خیر مقدم و تبریک سال پیش رو به اصحاب رسانه و جامعه علم و تربیت و مردم شهرستان آموزش و پرورش را اصلی ترین نهاد تعلیم و تربیت دانست.

عبدالواحد عبادی در خصوص میزان شاغلین و محصلین در شهرستان بندرماهشهر اظهار داشت: ۲ هزار و ۱۰۷ معلم عهده دار تربیت ۴۲ هزار دانش آموز در شهرستان میباشند.

عبادی ادامه داد: ۲۵۶ مدرسه، ۴۰ پیش دبستانی و ۳۵ موسسه آموزشی زبان تحت نظارت این اداره مشغول فعالیت است. امسال بیش از ۴۹ نفر از دانش آموز رتبه زیر هزار در شهرستان داریم که در بین آنها رتبه های ۲، ۱۳ و ۱۷ به چشم میخورد.

وی بیان کرد: در مقطع ابتدایی رتبه سوم استان و در مقطع متوسطه در طرح سنجش استان ۱۲ رتبه از ۳۶ رتبه به شهرستان ماهشهر تعلق گرفت. ۷ طرح دانش آموزان فنی و کار و دانش ما به مسابقات کشوری راه پیدا کرده است.

عبادی با بیان اینکه با برنامه ریزی بهتر میتوانیم چالشهای پیش رو را به فرصت های ارزشمندی تبدیل کنیم، گفت: حضور ما در کنار صنعت پتروشیمی باعث شده استان، آموزش و پرورش بندرماهشهر را بی نیاز بداند. بدهی ۴۸۰ میلیون تومانی باعث شده روزانه برق یکی از مدارس و چند بار برق اداره و امور تربیتی به وسیله سازمان برق قطع گردد. البته نمیتوان زحمات و حمایت های این صنعت خدمتگذار را نادیده گرفت ولی به دلیل وسعت و پوشش ۷۰ کیلومتری آموزش و پرورش منطقه کمبودهای متعددی به چشم میخورد.

عبادی خاطرنشان کرد: کمبودهایی از قبیل سیستم های برودتی، آب سرد کن و هوشمند کردن مدارس به وفور به چشم میخورد. ما باید در کنار مدرسه سازی، مدرسه داری هم در نظر بگیریم.

وی گفت: برای رفع مشکل برق و کمبودها جلساتی با شورای آموزش پرورش برگزار شده ولی تا این لحظه نتیجه موثری به دست نیامده است.

رئیس ادامه اموزش و پرورش شهرستان بندرماهشهر بیان کرد: در بخش آموزشی عمده مشکلات به بخش ابتدایی و دو زبانه بودن قسمت های حاشیه ای برمیگردد که از مهمترین آنان ترک تحصیل دانش آموزان دختر است و برای رفع این مشکل برنامه ریزی هایی برای مقطع پیش دبستانی در مناطق محروم انجام داده ایم و تلاشمان بر این است که پیش دبستانی همانند یک سال تحصیلی  باشد و دانش آموزان دو زبانه را با آمادگی بهتری وارد مقطع ابتدایی کند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل صنعتی بودن شهرستان تمایلات به رشته علوم انسانی در خانواده ها کمتر میباشد که در این زمینه جلسات و مشاوره های متعددی برای نشان دادن اهمیت علوم انسانی برگزار شده است. مرکز تخصصی مشاوره خانواده در امور تربیتی از اسفندماه کار خود را آغاز کرده است. همچنین با همکاری فرماندار محترم، مجلس دانش آموزی جهت مشاوره در شهرستان تاسیس شد.

وی گفت: کارگاه مشاوره پیش از ازدواج برای دختران مقطعه ۱۱و۱۲ با حضور اساتید صاحب نام کشور برگذار میگردد. همچنین کلاسهای آموزشی متعددی در بحث آسیب شناسی اجتماعی و خطرات ناشی از آن با حضور دادستان محترم و نیروی انتظامی برگزار شد.

رئیس آموزش پرورش اذعان داشت که با برنامه و هدف معینی وارد کار شده ام و از جمله اهداف خود را قانون مداری برای تمامی بخشها و آموزش آن به دانش آموزان، شفافیت در کار و عمل، ایجاد روابط حسنه با خانواده ها و حس مسئولیت پذیری مدرسه در قبال آنها و والدین در قبال مدارس، توجه ویژه و جدی به مناطق حاشیه ای و روستاها، ارتقأی سطح کیفی و آموزشی پیش دبستانی ها و جلوگیری از ترک تحصیل دختران خواند.

وی در پایان از تمامی شرکت ها و سازمانها که در امر مدرسه سازی و آموزشی تربیتی این مجموعه را همراهی نموده اند قدردانی کرد.