رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:

افتتاح ۳۱۱ طرح حوزه دام و طیور در بخش کشاورزی اندیمشک

خورنا – محمدجعفر آفرین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: اداره جهاد کشاورزی اندیمشک توجه به رشد و گسترش تولید محصولات دام و طیور را به عنوان یک اولویت مهم خود مورد توجه قرار داده و چندین طرح را با مشارکت بخش خصوصی در این حوزه اجرا کرده است.

وی افزود: با بهره برداری این طرح‌ها شاهد افزایش ظرفیت و تولید محصولات کشاورزی اندیمشک در بخش دام و طیور و افزایش فرصت‌های شغلی متناسب با استعداد و ظرفیت‌های شهرستان در این زمینه خواهیم بود.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: با هدف توسعه خدمات کشاورزی و رشد تولید حوزه دام و طیور ۳۱۱ طرح حوزه کشاورزی مرتبط با این حوزه در اندیمشک افتتاح شده است.

وی گفت: افتتاح ۱۰ واحد مرغداری گوشتی با اعتباری بالغ بر ۳۸۲۰۰ میلیون ریال و با سرمایه گذاری مشترک خصوصی و دولتی از جمله این طرح‌ها بوده که تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

آفرین بیان کرد: احداث ۱۱ واحد پرواربندی گوسفند با اعتباری بالغ بر ۲۴۹۷۰ میلیون ریال و ۱۴ واحد پروار بندی گوساله با اعتباری بالغ بر ۲۲۲۳۵ میلیون ریال از دیگر طرح‌های اجرا شده در حوزه کشاورزی شهرستان است.

وی افزود: ۹۷ واحد کلونی زنبور عسل با اعتبار بیش از ۹۸۴۰ میلیون ریال و احداث ۱۷۲ واحد گاوداری شیری با اعتباری بالغ بر ۱۱۶۹۷۸ میلیون ریال از دیگر طرح‌های حوزه کشاورزی شهرستان بوده که در این مدت تکمیل و به بهره برداری رسیده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: احداث و بهسازی ۵ واحد جایگاه دام روستایی با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیون ریال و تکمیل و طرح آبرسانی به قلعه رزه اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۱۵۹۱۹۳۶ میلیون ریال و تکمیل آبرسانی و برق رسانی مجتمع گاو شیری اندیمشک با اعتباری بالغ بر ۴۱۴۲۳۲ هزار ریال از دیگر طرح‌های عمرانی و تولیدی حوزه کشاورزی شهرستان بوده که در اندیمشک افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

وی گفت: تمامی این طرح‌ها با کارمزد ۷ و ۱۳ درصدی و از محل صندوق توسعه کشاورزی پرداخت شده که با بهره برداری از این طرح‌ها علاوه بر تامین نیازهای بازار مصرف شهرستان افزایش حجم تولید واحدهای مرغداری گوشتی شهرستان به استان‌های هم جوار صادر شده است.

آفرین بیان کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته، شاهد گسترش خدمات حوزه جهاد کشاورزی اندیمشک در محورهای مختلف کشت و تولید و تأمین نیازهای شهروندان و افزایش صادرات محصولات کشاورزی تولید شده در شهرستان به استان‌های هم جوار و خارج از کشور به نحوی مطلوب هستیم. اندیمشک به قطب تولید محصولات گوشتی استان تبدیل شده است.

انتهای پیام/