از ساماندهی هزاران نفر برای رای دادن تا اختلاف سه هزار رای در بهبهان

خورنا –  جدای از حرکات سازمان یافته که ناقض قوانین انتخابات بود و ساماندهی و انتقال هزاران نفر از استان های همجوار برای حضور در انتخابات در این حوزه انتخابیه ، خرید و فروش رأی چهره انتخابات را دگرگون کرده بود.

محمدباقر شریعتی نماینده مردم بهبهان و آغاجری در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور جلسه علنی روز سه شنبه با اشاره به حماسه هفتم اسفندماه مردم در انتخابات عنوان کرد: روز جمعه هفتم اسفندماه امسال مردم با خیزشی غیرت مردانه به سوی صندوق های رای شتافتند و بار دیگر حماسه ای شکوهمند در مردم سالاری دینی آفریدند.

وی افزود: اما آنچه در این انتخابات افسوس و اندوه ما را برانگیخت، انجام حرکاتی است که در شأن مردم بهبهان نبود و مردم متدین و انقلابی بهبهان انتظار این نوع برگزاری انتخابات را نداشتند.

شریعتی عنوان کرد: جدای از حرکات سازمان یافته که ناقض قوانین انتخابات بود و ساماندهی و انتقال هزاران نفر از استان های همجوار برای حضور در انتخابات در این حوزه انتخابیه ، خرید و فروش رأی چهره انتخابات را دگرگون کرده بود.

نماینده مردم بهبهان افزود: گزارشات، مستندات، فیلم ها و تصاویر این موضوع به مراجع ذیصلاح تحویل داده شده است.

محمد باقر شریعتی خاطرنشان کرد: تخلف نابخشودنی دیگر عدم مدیریت صحیح در برگزاری انتخابات بود که اوج آن در فرم شماره الف ۷۶ مورخ ۸ اسفند ۹۴ فرمانداری بهبهان که به امضای هیات محترم نظارت نیز رسیده است، می باشد.

وی افزود: در این نامه فرمانداری برگه های مصرف شده ۱۰۵ هزار و ته برگ ها ۱۰۲ هزار عدد مشخص شده است، درحالی که ته برگه ها باید در صندوق ها باقی بماند و در اختیار اعضای صندوق باشد اما الآن سه هزار رای اختلاف وجود دارد.

شریعتی خاطرنشان کرد: آیا می توان گفت این اختلاف فاحش سه هزار رای تاثیری در انتخابات داشته است؟

وی گفت: اهمیت سه هزار رای زمانی مشخص می شود که ته برگه ها با تعرفه های نظارت همخوانی ندارد.

نماینده مردم بهبهان عنوان کرد: بنده در مقام قضاوت نیستم و آن را به شورای محترم نگهبان می سپارم و از اعضای این شورا می خواهم دلیرانه این موضوع را رسیدگی نمایند.