عضو حزب اعتدال و توسعه: روند تغییرات این چنینی در شهرداری اهواز واقعا نگران کننده است/ برخی مسئولان روز به روز فاصله شان را با دولت بیشتر میکنند

خورنا – فرنوش اسماعیلی عضو حزب اعتدال و توسعه گفت: همانطور که پیش بینی می شد پس از برکناری یکی از مدیران فرهنگی شهرداری آنهم در ایام تبلیغات انتخابات مجلس، روند تغییرات در شهرداری اهواز ادامه یافته و بر اساس شنیده ها، دو تن دیگر از مسولان منتسب و همسو با دولت تدبیر و امید برکنار و یا اخراج شدند.

وی گفت: مساله ی اشخاص نیست بلکه باید بگویم روند تغییرات این چنینی در شهرداری اهواز واقعا نگران کننده است و ما نگران امنیت شهروندی فعالان اجتماعی و سیاسی و همه کسانی هستیم که می خواهند بصورت مستقل در عرصه انتخابات حضور داشته باشند.

اسماعیلی گفت: متاسفانه زمزمه هایی شنیده می شود که قرار است در هفته های آینده هم مدیران اصلاح طلب معتدل و یا همسو با دولت و یا کسانی که به نحوی در ستادهای انتخاباتی آقای روحانی فعالیت داشته اند از گردونه مدیریتی شهرداری به انحاء و روش های مختلف حذف بشوند که اگر این موضوع صحت داشته و ادامه یابد مسولان دولت تدبیر و امید باید فکری کنند و اجازه حذف نیروهای همسو با خود را ندهند.

این عضو دفتر تهران حزب اعتدال و توسعه که دبیرکلی آنرا محمدباقر نوبخت بعهده دارد، ادامه داد: متاسفانه باید بگویم که در فضاهای اداری بویژه در شهرداری کلانشهر، نیروهای همفکر دولت در شرایط مناسبی نیستند و لازم است دولت تذکرات لازم را در این خصوص بدهد.

وی تصریح کرد: اگر روزی که با مدیر آموزش فرهنگ شهروندی آنهم در ایام انتخابات برخورد شد موضوع جدی گرفته می شد این موضوعات ادامه پیدا نمی کرد. الان هم لازم است استاندار محترم و سایر مسولان دولت ورود کرده و از حقوق نیروهای نزدیک به جریان اعتدال دفاع کنند

اسماعیلی تاکی کرد: متاسفانه بعضی از مسولان بجای آنکه پیام مردم را در انتخابات ۷ اسفند دریافت کنند روز به روز مرزبندی و فاصله شان را از دولت بیشتر می کنند.

بگفته وی، مدیریت شهری در کلانشهرها بهتر است بجای اتخاذ مواضعی در برابر دولت و تمکین در برابر گروههای فشاری که خواهان حذف اعتدالگرایان و اصلاح طلبان معتدل از چرخه مدیریتی هستند، برای رفع مشکلات شهروندان تلاش کنند و تنش های سیاسی را وارد فضاهای مدیریتی نکنند. 

وی در پایان گفت: هم دولتمردان و هم فعالان سیاسی و احزاب و اعتدالگرایان و اصلاحطلبان نباید اجازه بدهند بهمین راحتی با نیروهایی که به نحوی از انحاء منتسب به جریان اصلاحات و اعتدال هستند و یا بخاطر تمکین نکردن در برابر تندروها، حذف و یا برکنار بشوند.