رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک:

اندیمشک به یکی از قطب‌های کشوری تولید گوشت تبدیل شده است

خورنا – محمد جعفر آفرین در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا دراندیمشک اظهار داشت: امسال بیش از سه هزار هکتار از اراضی شهری و روستایی اندیمشک به تولید ذرت علوفه اختصاص یافت.

وی افزود: امسال بیش از ۱۷۰ هزار تن ذرت علوفه در اراضی شهری و روستایی اندیمشک تولید شد که این حجم تولید شهرستان را به قطب تولید علوفه استان تبدیل کرده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: کشت ذرت علوفه به صورت سالیانه و در سه نوبت صورت می‌گیرد که این ذرت پس از تامین نیاز بازار مصرف کشور به بازارهای مصرف خارج از کشور حوزه خلیج فارس و آسیای میانه صادر می‌شود.

وی گفت: ذرت علوفه‌ای به‌عنوان تکمیل کننده چرخه تناوب بعداز سبزی و صیفی‌جات بوده و یک کشت میانه در تولید محصولات کشاورزی است.

آفرین بیان کرد: کشت ذرت علوفه‌ای ضمن افزایش درآمد کشاورزان سبب بهبود وضعیت کیفی خاک، ایجاد اشتغال دائم، تأمین دائم مواد و اولیه کارخانه‌های بسته بندی نباتات علوفه‌ای، تأمین خوراک دامداری‌ها و مجتمع‌های صنعتی می‌شود.

وی افزود: هم چنین امسال ۴۰ واحد تولید گوشت قرمز و ۱۰ واحد تولید کننده گوشت قرمز با مشارکت بخش خصوصی و دولتی در شهرستان راه اندازی و اندیمشک را به یکی از عمده‌ترین تولید کنندگان انواع محصولات دام و طیور کشور تبدیل کرد.

انتهای پیام/