برگزاری نخستین رویداد جهانی استارتاپ ویکند بندر ماهشهر

این رویداد بین المللی با هدف پرورش ایده و ترویج کارآفرینی در 257 شهر دنیا برگزار شده است در ایران نیز با حمایت ریاست جمهوری از سال 93 و با پیروی از سیاست اقتصاد مقاومتی و تحقق آن ار طریق توسعه کار آفرینی در کشور آغاز به فعالیت نمود که توانسته با آموزش های علمی و تجربی توسط کارآفرینان و افراد موفق این حوزه ، کارافرینی را ترویج نموده و فرصت آزمایش ایده را جهت شکوفایی فراهم نموده است.

خورنا – امروز اولین رویداد بین المللی استارتاپ ویکند بندر ماهشهر با حضور برخی از مسولین بندر ماهشهر، اساتید بین المللی، شرکت کنندگان و اصحاب رسانه در محل سالن سینما میلاد با هدف پرورش ایده کسب و کار و ترویج کارآفرینی برگزار گردید.

 

در این مراسم پس از قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید و نواختن سرود ملی ، در ابتدا به تشریح چگونگی فعالیت استارتاپ توسط مجریان این رویداد پرداخته شد و بعد از آن پس از بیان ایده ، توسط شرکت کنندگان ، رای گیری و امتیاز دهی به ایده های برتر انجام گردید. این رویداد ۵۴ ساعته تا روز جمعه و داوری ایده ها توسط داوران ادامه خواهد داشت.

 
در حاشیه مراسم مهدی رئوفی رئیس کمیته اجرایی استارتاپ ویکند بندر ماهشهر در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری خورنا به تصریح فعالیت های استارتاپ پرداخت و گفت: این رویداد بین المللی با هدف پرورش ایده و ترویج کارآفرینی در ۲۵۷ شهر دنیا برگزار شده است در ایران نیز با حمایت ریاست جمهوری از سال ۹۳ و با پیروی از سیاست اقتصاد مقاومتی و تحقق آن ار طریق توسعه کار آفرینی در کشور آغاز به فعالیت نمود که توانسته با آموزش های علمی و تجربی توسط کارآفرینان و افراد موفق این حوزه ، کارافرینی را ترویج نموده و فرصت آزمایش ایده را جهت شکوفایی فراهم نموده است.

 
وی در ادامه افزود: در کشور دو نهاد پارک علم و فناوری پردیس و مرکز شتاب دهی فناوری به منظور سامان دهی به امور این رویداد راه اندازی شده که خوشبختانه تا یه حال ۳۲ میلیارد تومان جذب نموده و اشتغال زایی ۷۰۰ نفر از هموطنان را رقم زده است.

 
رئیس کمیته اجرایی استارتاپ ویکند در بندر ماهشهر به نمونه های موفق در این حوزه اشاره نمود و گفت:استارتاپ ویکند در تجربه ۲ ساله خود کسب و کارهای موفقی همچون دیجی کالا با سود آوری بال و پک فود بت گردش مالی ماهیانه ۳۰ میلیون تومان و سود آوری ماهیانه ۴ الی ۵ میلیون تومانی به ثمر رسانده است که میتوان با صرف سرمایه و انرژی بیشتر انتظار پیشرفت و تولید ثروت بیشتری را داشت.

 
مهدی رئوفی خاطر نشان کرد: استان خوزستان نیز در این عرصه فعال بوده و این رویداد در شهرهای مسجد سلیمان، دزفول، شوشتر و اهواز در ۵ دوره و هم اکنون در بندر ماهشهر برگزار گردیده و نتایج بسیار خوبی نیز به همراه داشته است.

 
وی در پایان اظهار کرد: با فعالیت وتلاش بیشتر در این حوزه می توان باری از دوش دولت برداشته و سهم بسزایی در افزایش امر مهم اشتعال زایی در کشور داشته باشیم و کسب و کارهای موفقی را به ثمر رسانیم.