آزمایشگاه تخصصی کشاورزی در اندیمشک افتتاح شد

خورنا – محمد جعفر افرین در گفت‌و‌گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک اظهار داشت: مجهز‌ترین آزمایشگاه و کلینیک گیاه‌پزشکی و آزمایشگاه تشخیص آفات و بیماری‎های گیاهی شمال خوزستان در شهرستان اندیمشک، افتتاح شد.

وی افزود: این مرکز پزشکی، چهارمین کلنیک و ازمایشگاه تخصصی کشاورزی شهرستان بوده که با هدف توسعه خدمات حوزه گیاه پزشکی در اندیمشک و متناسب با نیاز تولید کنندگان محصولات کشاورزی این شهرستان افتتاح شده است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک عنوان کرد: در این مرکز، هفت خدمت حوزه گیاه پزشکی به فعالین و تولید کنندگان محصولات کشاورزی با حضور یک نفر دکتر گیاه پزشک و دو نفر کار‌شناس گیاهپزشکی و کار‌شناس زراعت ارائه خواهد شد.

وی گفت: یکی از خدماتی که در این مرکز به تولید کنندگان محصولات کشاورزی ارائه خواهد شد برگزاری جلسه‌های مشاوره و آموزش برای کشاورزان و کار آموزان و انجام مشاوره در تولید و احداث باغ‌های میوه است.

آفرین بیان کرد: هم چنین در این مرکز آفات، بیماریهای گیاهی، تشخیص و اقدامات پیشگیری و صدور نسخه سموم نباتی صورت خواهد گفت.

وی افزود: بازدید از مزارع و تجویز نسخه گیاه پزشکی و بازدید از باغ‌ها، گلخانه‌ها، انبار‌ها، سیلو‌ها و محل نگهداری محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و هم‌چنین تعیین روش‌های مناسب کنترل عوامل زنده خسارت زای گیاهی با محوریت روش‌های غیر شیمیایی و حمایت از دشمنان طبیعی این عوامل از دیگر خدمات کلینیک گیاه پزشکی اندیمشک است.

رئیس جهاد کشاورزی اندیمشک اظهار کرد: اجرای آزمایشگاه کاربردی به منظور بررسی کیفیت آفت کش‌ها و نحوه کاربردی آن‌ها و دسترسی آسان و سریع کاربران بخش کشاورزی شهرستان به کلینیک گیاهپزشکی، انجام آزمون خاک، برگ جهت تشخیص نیازهای مواد غذایی در گیاهان و باغات از دیگر خدمات این آزمایشگاه و کلنیک گیاه پزشکی است.