شیوع بیماری «تب برفکی» در میان دام های شهرستان دزفول

خورنا – محسن ورجاوند عصر امروز سه شنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی شهرستان دزفول اظهار کرد: پروژه های اداره دامپزشکی صرفا نظارتی- بهداشتی و یا واکسیناسیون هستند که ما از ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار مصوب شده برای این اداره توانسته ایم ۴۵ درصد آن را جذب کنیم.

وی افزود: عدم دریافت اعتبار کافی موجب شده تا نتوانیم از ابتدای سال تاکنون با بخش خصوصی وارد تعاملات خوبی شویم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان دزفول از شیوع بیماری تب برفکی در میان دام های این شهرستان خبر داد و گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی مخصوص دام ها از جمله دام های سبک است که در دام های سبک و نا بالغ مثل بز، گوسفند و گوساله موجب مرگ و در دام های بزرگ موجب لنگش و زخم دهان می شود، ضمن اینکه قادر به سرایت به انسان نیست.

ورجاوند با بیان اینکه این بیماری کشوری، ۱۵ روز است که در میان دام های مناطق مختلف دزفول نیز شایع شده است، افزود: دام های دامداران عشایری که از استان لرستان وارد مناطق مختلف شهرستان دزفول شده اند بیش از سایرین در معرض ابتلا به این ویروس تب برفکی هستند به گونه ای که عمده ابتلایان مربوط به دام این گروه ها هستند.

وی با بیان اینکه تاکنون تلفات زیادی در دام ها نداشته ایم اما این بیماری در حال افزایش است، عنوان کرد: این بیماری در دام های ۲۶ استان کشور شایع شده و همین امر فراوانی و دسترسی آسان به واکسن را تا حدودی مشکل کرده است.

رئیس اداره دامپزشکی دزفول گفت: هرچند ما نیز همانند سایر استان های کشور در حال واکسیناسیون این دام ها هستیم اما قطعا هرچه تخصیص ما کمتر باشد دسترسی به واکسن نیز سخت تر می شود اما ما نهایت تلاش خودرا برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در دام های مناطق مختلف دزفول خواهیم کرد.