بیانیه انتخاباتی آیت‌الله هاشمی: از مردم می خواهم جمعه در خانه نمانند / اگر نیایید، ممکن است خدای نکرده پشیمان شوید

خورنا -آیت الله هاشمی رفسنجانی، دو روز مانده به برگزاری انتخابات، بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش «انتخاب»، متن کامل این بیانیه در زیر آمده است:

مردم شریف، فهیم و عزیز ایران

در آستانه فصلی دیگر از خلق حماسه پرشور برای تثبیت پایه‌های نظامی قرار گرفته‌ایم که اگرچه قدمتی ۳۷ ساله دارد، اما تداوم همان نظامی است که روزی رسول مکرم اسلام(ص) در سرزمین حجاز و بعدها مولی‌الموحدین علی(ع) در گستره‌ای وسیع از سرزمین‌های اسلامی بنا نهاده بودند. نظامی که از اول بر پایه‌ی توجه به خواست و اراده‌ی مردم شکل گرفت، تثبیت شد، ادامه یافت و هنوز هم آنچه که این نظام را از دیگر ساختارهای سیاسی متمایز می‌نماید، بُعد مردمی آن است.

مردم وفادار، جوانان پرشور، بانوان گرامی

هوشیار باشیم که مبادا مردمی بودن نظام و منافع ملی این کشور عزیز را فدای خواسته‌های محدود جناحی کنیم و آرمان‌های امام و شهدا را در خواسته‌های کوتاه‌مدت سیاسی بجوییم. اجازه ندهیم وحدتی را که قرآن کریم برای جوامع اسلامی می‌خواهد و امام عزیز بارها بر آن تأکید کرده بودند، در فضای سیاسی این روزها که عده‌ای می‌خواهند با تفرقه‌افکنی، خود را بر مردم تحمیل کنند، مخدوش نمایند. مبادا مکارم اخلاق در احترام به همدیگر را بر باد دهیم و مانند کسانی باشیم که از رذیلت‌های اخلاقی چون توهین، تهمت، دروغ، تجسس در زندگی مردم، تهدید و از همه مهمتر ریاکاری، ظاهرسازی و فریب خلق برای خود نردبانی جهت رسیدن به قدرت می‌سازند، که این کار پسندیده‌ی خدا و خلق خدا نیست.

با تأکید مجدد بر حفظ آرامش، احترام به همدیگر، پرهیز از رفتار و گفتار تفرقه‌انگیز، از آحاد مردم انتظار داریم که هفتم اسفند را چنان در تقویم جمهوری اسلامی جاویدان کنند تا الگوی مناسبی برای ملت‌هایی باشد که می‌خواهند از صندوق‌های انتخابات، فریاد برآورند و جامعه خویش را از افراط و تفریط برهانند.

هفتم اسفند، باید تبلور عزم جزم و اراده‌ی مستحکم مردمی باشد که با همه‌ی گرایش‌های سیاسی برای اعتلای اسلام، انقلاب اسلامی و ایران عزیز به پای صندوق‌ها می‌آیند و با زبان رأی اعلام می‌نمایند که ملت ایران با سابقه‌ای طولانی و درخشان در تمدن بشری و فرهنگ اصیل اسلام و تعالیم ناب مکتب اهل بیت(ع) از تندروی‌های سیاسی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی بیزار است.

هفتم اسفند، اثبات صداقت و یکپارچگی مردم شریف ایران در سراسر کشور است که می‌خواهند به کسانی که سالهای سال منابع، منافع و درآمدهای نفتی این کشور را بر باد داده‌اند و از چپاول‌گران بیت‌المال قدیس ساخته‌اند، یادآوری نمایند که توطئه‌ی داخلی دست به دامان بلندگوهای خارجی شدن و دسیسه‌‌چینی و التماس از رسانه‌های خارج از کشور که سوابق بسیار زشتی از استعمارگری و استکبارگری در تاریخ ایران اسلامی دارند، برای انگ زدن به رقبا، دلسرد کردن و ایجاد یأس سیاسی در کشور هیچ نتیجه‌ای نخواهد داشت و مردم آگاه و هوشیار ایران، به‌خصوص جوانانی که بر شهپر ابزار اطلاع‌رسانی از همه دسیسه‌ها و توطئه‌ها خبر دارند، ثابت می‌کنند که استقلال سیاسی، استقلال فکری و مهمتر از همه استقلال رأی ایرانیان، برخاسته از فطرت انسانی آنان است که از استعمار و استبداد و تندروی دوری می‌کنند.

هفتم اسفند، فرصتی برای تمرین دموکراسی به شیوه‌های مدرن است تا مردم سراسر کشور به ویژه در حوزه انتخابیه‌ی تهران در خلاء احزاب بزرگ سیاسی، به لیست‌های ائتلافی رأی دهند که در این شرایط زمانی، پرهیز از تحجّر، تأکید بر تأثیرات رأی مردم، اعتدال قرآنی، پرهیز از دشمن‌تراشی‌های سیاسی، تعامل با جهانیان، حمایت از دولت تدبیر و امید و پیروی از رهبری نظام وجه مشترک آنان است.

به یاد داشته باشیم که روانی حرکت چرخ جامعه و اجرای درست برنامه‌های عاقلانه‌ی دولت یازدهم که برخاسته از اراده‌ی مردم است، بستگی به حضور نمایندگانی دارد که تریبون مجلس شورای اسلامی را نه برای عقده‌گشایی و توهین‌های سیاسی که برای اعتلای کشور می‌خواهند.

به عنوان کسی که شصت سال سابقه‌ی کارهای سیاسی و تجربه‌های فراوان در امور تقنینی، اجرایی و تدوین سیاست‌های کلی نظام دارد، به مردم عزیز یادآور می‌شوم: به همان مقدار که آینده‌ی درخشان این کشور وابسته به حضور حداکثری مردم در انتخابات هفتم اسفند است، دلخوشی‌ دشمنان خارجی و بدخواهان داخلی نیز در عدم مشارکت مردم در حماسه‌ی سیاسی انتخابات است.

از همه مردم شریف کشور می‌خواهیم روز جمعه هفتم اسفند، در خانه نمانند و پای صندوق‌های رأی حضور یابند و با حوصله تمام به نامزدهای مورد اعتماد خود رأی دهند و بدانند از دادن هر یک رأی که دریغ کنند، ممکن است به جای آن افراد دیگری وارد مراکز تصمیم‌گیری شوند که خدای ناکرده پشیمانی به بار خواهد آورد.

در پایان به همه‌ی کسانی که عزمی جزم برای نهادینه شدن اعتدال در کشور دارند، برادرانه توصیه می‌نمایم که از توطئه‌ی تندروها برای غبارآلود کردن فضا بپرهیزید.

اکبر هاشمی رفسنجانی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام