گفتگو با شمس الله بهمئی در خصوص عملکرد ۴ ساله خود در حوزه رامهرمز و رامشیر/ تصاویر مرتبط

خورنا – طرحها و پروژه های بسیار دیگری نیز اعتبارات آن اخذ شده و انشاالله در سال آینده کار اجرایی آن شروع خواهد شد که مردم شریف رامهرمز و رامشیر اثرات آن را در توسعه شهری قطعا لمس خواهند کرد.

مهمترین خدماتی که در دوره نهم مجلس شورای اسلامی  برای حوزه انتخابیه ی خود انجام دادید ذکر کنید.
عرض سلام و ادب دارم خدمت مردم شریف و بزرگوار ایران بوی‍ژه خوانندگان روزنامه فرهنگ جنوب  و تشکر میکنم از شما که مجال مصاحبه و گفتگو را فراهم نمودید.
قبل از اینکه پاسخ پرسش شما را بدهم ، ترجیحاً شرایط اقتصادی و سیاسی کشور را طی چهار سال گذشته یک مرور کوچک داشته باشم.
ببینید در سال ۹۰ که دوره نهم مجلس شروع شد مصادف شد با شدت تحریم های اقتصادی ، کاهش بهای قیمت نفت ، تحریم فروش نفت ، کاهش بیش از سه برابری قدرت خرید مردم ، کاهش ارزش پول ملی ، افزایش نرخ تورم ، رکود اقتصادی و… که همه این عوامل کشور را در شرایط بسیار سختی قرار داد . تحولات سیاسی منطقه و تنش های بوجود آمده در کشورهای همسایه نیز مزید بر فشارهای بین المللی گردید . در چنین فضایی و با تغییر دولت و رویکردها  و شرایط نامساعد گردش مالی دولت جدید ، حقیقتاً کار کردن و متعهد بودن به برآورده نمودن نیازهای حوزه انتخابیه ، شرایط دشواری را پیش روی اکثر نمایندگان قرارداد. از یک سو انتظارات به حق مردم واز سوی دیگر مشکلات عدیده اقتصادی کشور و کمبود نقدینگی و بودجه دولتی وجود داشت.
در چنین شرایطی ، برنامه و استراتژی اصلی خودم را ایجاد ظرفیت های جدید در حوزه انتخابیه ام و انجام امور زیربنایی در بخش های مختلف تعیین کردم. هرچند در این مسیر دچار هجمه هاو تخریب های فراوانی نیز قرارگرفتم که حضور بنده در میان مردم و برنامه ها و مراسمات محلی کمرنگ است و حضور مستمر ندرام یا مگر نماینده چه کرده است و از این مباحث؛ که با همه این تفاسیر ، ترجیح دادم صبوری به خرج داده و به هدف خودم که توسعه زیرساختهای شهرها، بخشها و روستاهای حوزه انتخابیه ام  بود ، بپردازم که خدا را شاکرم که پروژه هایی که در طی این چهار سال در شهرستان رامهرمز و شهر رامشیر و توابع آنها به اجرا درآمد یا اعتبار آنها اخذ شده ، سالها در دست پیگیری بوده و به نتیجه نرسیده بودند. با این مقدمه که در چه شرایطی عنوان نماینده گی را داشتم  و چه اقداماتی با این شرایط سخت مالی و اقتصادی صورت گرفته ، به مهمترین پروژه های اجرا شده اشاره ای خواهم داشت .
در شهرستان رامهرمز یکی از بزرگترین دغدغه های مردم ، موضوع آب شرب بود که متاسفانه طی سالهای متمادی این مسئله بررسی شد ولی به نتیجه ای نرسید که خوشبختانه توانستیم با کمک وزرای مربوطه و مسئولان محلی ، آب شرب مردم رامهرمز را از طریق انتقال آب از سد کارون ۳ حل کنیم که مردم این شهر را از یک معضل مزمن رها می کند.. در زمینه تأسیسات زیربنایی موضوع تصفیه خانه فاضلاب و تکمیل پروژه ایجاد شبکه فاضلاب شهرستان نیز یکی از کارهای بسیار مهم زیربنایی بود که صورت گرفت.
در حوزه بهداشت و درمان که درحقیقت یکی از عوامل مهم مهاجرت های انسانی از شهرستان رامهرمز بود نیز کارهای در خور توجه ای صورت گرفت . ساخت بیمارستان تخصصی مادر و تکمیل و راه اندازی آن و همچنین مرکز کلینیکی ام آر آی و سیتی اسکن که واقعا مردم برای هر کار پزشکی مجبور به مهاجرت به مرکز استان را بودند که به حمدالله با توجه وی‍ژه ای که وزیر محترم بهداشت ودرمان و مسئولان دانشگاه علوم پزشکی استان داشتند ، در ایام مبارک فجر امسال بطور کامل راه اندازی شد که مردم می توانند استفاده نمایند.
در زمینه آموزش هم با تلاشهایی که صورت گرفت شاخه ای از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور تحت عنوان مجتمع عالی آموزش سلامت راه اندازی شد که در ترم بهمن ۹۴ اقدام به گرفتن دانشجو نمود. همچنین راه اندازی درمانگاه تخصصی، انجام امور اصلی راه اندازی اورژانس بیمارستان مادر و همچنین بخش آی سی یو و سی سی یو نیز انجام شده که انشاالله تا قبل از پایان سال قابلیت بهره برداری از آن محقق خواهد شد. خرید تجهیزات پزشکی برای درمانگاهها نیز صورت گرفت که در حال ارائه خدمت به مردم می باشند.
در حوزه آموزش و پرورش هم اقداماتی صورت گرفته که انصافا بعد از سالها بلاتکلیفی و تقاضای های مکرر مردم بدون هیچ اقدامی باقی مانده بودند. ساخت ساختمان جدید اداره آموزش و پرورش ، راه اندازی خانه معلم رامهرمز، تأمین اعتبار ساخت مدارس جدید ، تأمین تجهیزات و وسائط نقلیه مدارس و ادارات اموزش و پرورش و… از جمله مهمترین اقدامات صورت گرفته بوده است.
در جهت رفاه فرهنگیان نیز مجهز ترین وبزرگترین مجتمع رفاهی فرهنگیان رامهرمز در دهه مبارک فجر امسال به بهره برداری رسید که خدمت بزرگی به عزیران فرهنگی بوده و البته مردم شهرستان رامهرمز هم که سالها از نبود یک محل اقامتی برای مهمانان این شهر ، رنج میبردند ، می توانند از خدمات این مجتمع رفاهی استفاده نمایند.
در زمینه ایجاد فضاهای تفریحی و ورزشی برای جوانان بویژه اقداماتی خیلی خوبی صورت گرفت از جمله ساخت وبهره برداری از زمین های چمن استادیوم شهر و تجهیز سالن های ورزشی ، تجهیز خوابگاه ، آسفالت محوطه های استادیوم ، پیگیری راه اندازی استخر رامهرمز ، تکمیل سالن چند منظوره ورزشی بانوان ،  کمک و تامین تجهیزات ورزشی روستاهای تابعه شهرستان و… و اقدامات دیگری که قطعا مردم فهیم رامهرمز وجود آنها را درک نمودند.
در حوزه راه های مواسلاتی نیز آغاز اتوبان چهار بانده رامهرمز – بهبهان که بخش اعظمی از آن انجام شده و در حال فعالیت جدی است . تامین اعتبار و شروع اجرای پروژه چهاربانده نمودن محور رامهرمز به میداوود و برخی جاده های روستای حومه شهرستان رامهرمز و  رامشیر نیز صورت گرفته است که باید اینجا اشاره کنم در بخش راه های روستایی واقعا اقدامات بیشماری صورت گرفته است در حوزه ابوالفارس ، رودزرد ، سلطان آباد ، مشراگه و…
موضوع تأمین برق شهری و روشنایی روستایی نیز با مساعدت های وزیر محترم نیرو طی دوسال اخیر اقدامات بسیار خوبی صورت گفته است . در بیش از ۲۰۰ روستا در رامهرمز و رامشیر،پروژه روشنایی انجام شده  و هنوز نیز پروژه هایی در دست اقدام است.
شروع پروژه بسیار مهم پل اصلی شهرستان رامهرمز که یکی از ضرورتهای این شهرستان بود . در سالهای گذشته همیشه پل موجود مخاطرات و حوادث ناگواری را موجب شده بود و درصورتی که شرایط اضطراری بوجود بیاید ، عملا شهر رامهرمز برای دسترسی به خروجی های خود ، دچار یک بحران می شد . لذا احداث پل جدید که از پیشرفت اجرایی خوبی هم برخوردار است در جهت اجرای الزامات پدافند غیر عامل و همچنین باز نمودن فضای دسترسی های شهری از حساسیت وی‍ژه ای برخوردار بود که الحمدالله با همه مشکلاتی که در تأمین اعتبار داخلی و خارجی آن برای خرید برخی از تأسیسات ان از جمله شمع ها ، ولی پروژه در حال اجرا می باشد.
یکی از اقدامات شاخصی که به ثمر رسید ، اعلام بخش شدن ابوالفارس ، رود زرد و سلطان  آباد بوده که موضوع شهر شدن آنها هم با جدیت در حال پیگیری است. بیمه کشت دیم کشاورزان زحمتکش رامشیرکه واقعا سالها ، آنها را دچار زیان های مالی فراوانی نمود به حمدالله به نتیجه رسید و در حال حضار این نوع کشت کشاورزی تحت خدمات بیمه ای قرار گرفته است.
درشهر رامشیر نیز اقدامات بسیار کم نظیری صورت گرفت . بصورت ساختاری شهر رامشیر مشکلات خیلی عدیده ای دارد. این شهر براساس اقتصاد کشاورزی است. یعنی معیشت مردم این شهر بیشتر بر پایه کشاورزی است . یکی از طرح های شاخص در زمینه کشاورزی ، تسطیح ۲۳ هزار هکتار اراضی مربوط به طرح مقام معظم رهبری است که خوشبختانه از پیشرفت خوبی برخوردار است که در صورت به سرانجام رسیدن آن ، رامشیر را تبدیل به یک قطب کشاورزی در استان تبدیل خواهد نمود.
یکی از اقدامات مهم دیگر در شهر رامشیر ، زیر پوشش بیمه بردن کشت دیم این شهر بود که سالها علیرغم اینکه کشورزان تمام شهرهای اطراف رامشیر بیمه بودند ولی مردم رامشیر مورد تبعیض قرار گرفتند. تأمین آب این شهر یکی از مشکلات بسیار قدیمی بود که خدا رو شکر سهمیه آب این شهر را به دو برابر رساندیم و الان شرایط بهتری ایجاد شده است. تأمین آب شرب شاوه های رامشیر خوشبختانه در حال انجام است و آب روستای ابوطویج به بهره برداری رسید.
تأمین گاز کلیه روستاهای رامشیر با توجه وی‍ژه ای که وزیر محترم نفت داشتند، اتفاق افتاد که امر خیلی مهمی بود که در حال اجراست و انشالله در سال آینده تمامی روستاهای رامشیر دارای شبکه گاز رسانی خواهند بود.
بطور کلی اقدامات اجرایی و زیربنایی ماندگاری در حوزه انتخابیه اینجانب صورت گرفت که جا دارد از هیات محترم دولت و پشتکار مسئولان محلی و از همه مهمتر صبوری مردم این منطقه سپاسگزاری کنم.
حقیقتاً در برخی از بخشها و حوزه ها اقدامات کم نظیری صورت گرفت . بطورمثال در بخش ارتقای سطح کیفی دانشگاههای ازاد و پیام نور در رامهرمز و رامشیر اتفافات خوبی صورت گرفت . تأسیس و راه اندازی دانشکده های جدید و اخذ مجوز مقطع دکتری در دانشگاه ازاد رامهرمز و تکمیل ساختمان دانشگاه پیام نور  از اقدامات خوبی بود که به سرانجام رسید.
طرحها و پروژه های بسیار دیگری نیز اعتبارات ان اخذ شده و انشاالله در سال آینده کار اجرایی آن شروع خواهد شد که مردم شریف رامهرمز و رامشیر اثرات آن را در توسعه شهری قطعا لمس خواهند کرد.
 به نظر شما در حال حاضر عمده ترین مشکلات رامهرمز و رامشیر چیست ؟
به اعتقاد بنده مشکل اصلی مردم شریف رامشیر علاوه بر بیکاری جوانان  آن علیرغم  وجود منابع و ذخائر عظیم نفتی ، موضوع موقوفه بودن اراضی مسکونی و کشاورزی این شهرستان می باشد کخ خوشبختانه در این مدت توانستیم با پیگیری های متمادی جهت حل مشکل اوقاف رامشیر انجام دهیم بطوریکه هم اکنون ۴٫۵ دانگ عرصه و ۶ دانگ اعیان متعلق به مردم رامشیر است و پیگیر هستیم که از محل منابع ملی و یا قیمت  منطقه ای ۱٫۵ دانگ باقیمانده را نیز تبدیل به احسن نموده و مشکل را بصورت کامل حل نماییم. یکی دیگر از مشکلات اصلی این دو شهر ، موضوع توسعه شهری است در همه حوزه ها . مشکلات موجود باعث تقویت پدیده بد مهاجرت در طول سالهای گذشته در این منطقه شده است. قطعا در صورتی که مردم احساس رفاه بیشتری داشته باشند ، با توجه به تعصب و نگاه قومیتی که مردم این منطقه دارند ، ماندگاری ووفاداری آنها برای ادامه زندگی بیشتر خواهد شد.
در بخش امور زیربنایی هنوز کارهای بسیار زیادی درحوزه های بهداشت و درمان ، آموزش ، راه ، خدمات ، صنعت و… وجود دارد.
یکی از اقداماتی که بنده به انجام آن در سالهای آینده اصرار خواهم داشت ، ایجاد فرصت  های جدید شغلی در بخش تولید است. شهرستان های رامهرمز و رامشیر قطب کشاورزی هستند و می توان از این فرصت بهره گیری کرد و با آوردن صنایع تبدیلی کشاورزی ، ایجاداشتغال نمود و با رشد معیشت مردم ، بی شک مهاجرت نیز کاهش خواهد یافت. همچنین حل مشکل کیمه شهریاری، مربچه و تل اسودباید خوشه های صنعتی مختلف با توجه به پتانسیل هاو ظرفیتهای منطقه ایجاد کرد که اقتصاد منطقه رونق پیدا کند. با توجه به  برداشتن تحریم های اقتصادی و شروع یک مرحله جدید توسعه و رشد اقتصادی در کشور ، می بایست برنامه ها و پروژه های مناسبی را برنامه ریزی نمود و جریان پویایی کسب و کار را در منطقه رونق داد.
هنوز در بخش راه ، کشاورزی ، تأمین زیرساختهای عمومی ، توسعه شهری و… مشکلات زیادی وجود داردو  بطور کلی جای کار زیاد هست اما متاسفانه طی چند سال اخیر با مشکلات اقتصادی موجود در کشور ، توان و سرعت پیشرفت امور بسیار کندتر بود. اما بنده امیدوارم که فرصت های جدید را می توان ایجاد کرد .
 فضای سیاسی انتخاباتی در کشور را چگونه ارزیابی می کنید؟
ببینید مردم ایران از هوش سیاسی بالایی برخوردار هستند و این امر را در طول تاریخ به اثبات رساندند. هوش سیاسی مردم ، فرصت ها و شرایط کشور را بهتر از سیاستمداران رصد میکند. در طول سی و هفت سال عمر جمهوری اسلامی ، هر انتخاباتی با شکوهتر از انتخابات قبلی برگزار شده و مردم ثابت کردند که به آرمانهای انقلاب و بینانگذار آن وفادارند و برای تعیین سرنوشت کشورشان در همه حال ، جانفشانی نیز می کنند.
در دو انتخابات پیش رو در ۷ اسفند هم همین فضای پر نشاط و شورانگیز وجود دارد. فعالیتها بسیار جدی و چشمگیر است و خدا رو شکر مسئولان رد بالای نظام هم شرایط سالم و فضای خوبی را برای حضور پرشور مردم فراهم نمودند. فرمایشات وزین و گرانقدر رهبر معظم انقلاب و دعوت از همه تفکرات و سلیقه ها حتی به تعبیر ایشان مخالفین نظام هم برای حضور پای صندوق های رای و تعیین سرنوشت کشور ، خود یکی از نشانه های اهمیت انتخابات روز ۷ اسفند است. به نظر بنده ، مردم با ایجاد حماسه ای دیگر ، پایبندی و وفاداری شان به نظام مقدس جمهوری اسلامی را به جهانیان اثبات خواهند نمود که غیر از این هم انتظاری نیست.
 
فضای انتخاباتی و میزان رقابت کاندیداها در رامهرمز و رامشیر چگونه است ؟
خوشبختانه حضور پرتعداد و پرشوری وجود دارد. البته باید عرض کنم که در شهرهای کوچک بدلیل وجود وابستگی های قومی ، بطور طبیعی شور و نشاط بیشتری نسبت به شهرهای بزرگ وجود دارد و در این زمینه نیز در حوزه انتخابیه رامهرمز و رامشیر نیز ، رقابت ها بسیار جدی و تنگاتنگ است که انشاالله مردم با شعور سیاسی بالایی که دارند ، انتخاب اصلح و شایسته ای خواهند داشت.
 آقای دکتر شما در لیست سه گروه مطرح حامیان دولت ، اصلاح طلبان ، مستقلین و اعتدالیون قرار دارید و البته تنها گزینه کاندیدای جریان اطلاح طلبی در رامهرمز نیز محسوب می شوید. برای پیشبرد اهداف این گروهها چه برنامه ای دارید ؟
قبل از پاسخ دادن به اصل پرسش شما ، به نظر میرسد باید نکته ای را اشاره کنم. ببینید در طول سالهای گذشته و به عبارتی از زمانی که جریانات سیاسی در ایران صورت گرفته، همیشه ملت ما از افراط و تفریط ها ضربه خورده است. مردم ما همیشه روحیه آزادی خواهی خود را حفظ نمودند و در جهت رسیدن به آن جانفشانی نیز کرده اند.
به اعتقاد بنده شرایط کنونی کشور ما نیاز به اتحاد و انسجام و همدلی را صد چندان نموده است. گرایش های مختلف سیاسی نباید مانع توسعه کشور شود. هرچند باید قبول کینم طی چند سال اخیر و با توجه به تحولاتی که در فضای سیاسی صورت گرفت ، تجربه های زیادی برای همه تفکرات سیاسی به دنبال داشت که جریان اعتدال نمود بیشتری داشته است. در حال حاضر در تشکیلات اصولگراها ، اصلاح طلبان ، پایداری و عناوین سیاسی دیگر ، یک جریان اعتدالی شکل گرفته است که اعتقاد آن کمک به دولت برای پیشبرد اهداف کلان داخلی و خارجی است.
بنده افتخار همکاری بسیار تنگاتنگی را با دولت تدبیر و امید داشته و دارم و اعتقاد دارم که برنامه های دولت جناب آقای دکتر روحانی ، برنامه های روشنی است که مجلس آینده می بایست با همیاری و همدلی با دولت ، مسیر عبور از شرایط سخت اقتصادی و رسیدن به یک شرایط مطلوب را با توجه به فراهم شدن فضای جدید بین المللی کشور ، هموار نماید.
قطعا در صورت ادامه وظیفه نماینده گی بنده ، سعی من در ایجاد فرصت های وسیع تری در زمینه های سیاسی و اقتصادی خواهد بود. حقیقتا باید در شرایط کنونی ، همه تلاشهاو نگاهها به سمت ارتقاء شرایط اقتصادی کشور باشد و رضایت مندی مردم از وضعیت زندگی آنها بالا برده شود. تحریم های اقتصادی و فضای بن بست خارجی ، شرایط بسیار سختی را بر مردم ما تحمیل نمود که باید برای گشایش وضعیت ، همه یک دل و همدل تلاش و کوشش کنیم.
 آقای دکتر سیاست داخلی دولت را چگونه می بینید؟ به نظر شما موفقیت دولت در سیاست داخلی بیشتر یا سیاست خارجی؟
البته سیاست داخلی دولت تدبیر و امید براساس سیاستهای کلی نظام است. اما باید در قضاوت هایمان شرایط کشور را نیز در نظر بگیریم. دولت جناب آقای روحانی، کشور را در چه شرایطی تحویل گرفتند؟ فشار تحریمها، تورم بالا، مسیر مسدود فضای خارجی ، خزانه خالی و… در چنین شرایطی ایا واقعا ما انتظار معجزه داریم. انتظار میرود که قدری با انصاف قضاوت کرد. خب بنده اعتقاد دارم در کنار کارهای خوبی که دولت در حوزه داخلی انجام داد ولی در حوزه خارجی و دیپلماسی بسیار قوی تر عمل کرد چرا که راهکار برون رفت از شرایط اقتصادی بد داخلی منوط به گشایش وضعیت بین المللی و خارجی بود . کشاندن اعضای ۵+۱ به پای میز مذاکره آنهم با حفظ تکریم و پافشاری بر مواضع بلامنازع نظام ، کار بسیار سختی بود. نباید این مسئله دست کم گرفته شود. شرایط بسیار نابرابر را به شرایط برد – برد مبدل کردن، قطعا بسیار سخت و دشوار بود که خوشبختانه با درایت های مقام معظم رهبری و تیم قوی دیپلماسی دولت ، به سرانجامی رسید که ما می خواستیم . عزت مداری دولت در شکل گیری این اتفاق بسیار قابل تقدیر است. انشاالله با حمایت از دولت فعلی و حال که قفل ها یکی یکی در حال باز شدن است ، بوی‍ژه تشکیل یک مجلس فهیم و کارآمد ، مسیر توسعه و رشد اقتصادی نیز فراهم خواهد شد و در زمینه سیاست های داخلی،  دولت تدبیر و امید قطعا موفق تر خواهند بود.
 آقای دکتر شما از موافقان طرح برجام در مجلس بودید، دراینباره توضیح دهید؟
بنده در پرسش قبلی شما ، اتفاقی که منجر به طرح برجام شد را اشاره نمودم. نمی شود این اتفاق را ساده نگاه کرد. چانه زنی با ابرقدرت های سیاسی و اقتصادی جهان بر سر مواضع به حق جمهوری اسلامی و همچنین لحاظ نمودن منافع مردم و کشور ، کار بسیار سختی بود که نه تنها بنده  ، بلکه هر فرد دلسوز این نظام باید قدردان این نتیجه قابل افتخار باشیم. بنده در تمامی مراحل بررسی طرح برجام در مجلس ، احساس تکلیفی داشتم در حمایت از کار بسیار بزرگی که صورت گرفته بود و یقین داشتم که هر چه اتفاق افتاده در سایه رهنمودهای مقام معظم رهبری بوده وتیم دیپلماسی دولت بوی‍ژه وزیر فهیم امورخارجه ، جناب دکتر ظریف ، انصافا یک شاهکار سیاسی در جهان رقم زدند، در چنین شرایطی بنده وظیفه خودم را در حمایت و همیاری دولت دیدم و خدا رو شکر هم با تلاشهایی که صورت گرفت ، اکثریت نمایندگان به این امر واقف بودند و نتیجه هم همانی شد که انتظار میرفت. قطعا بنده در صورت حضور در مجلس دهم ، به لحاظ دغدغه های ملی در جهت رشد اقتصادی کشور ، هرگونه حمایت مبتنی بر سیاست های کلان نظام را با دولت خواهم داشت.
 به کاندیداها و مردم که در حال حاضر در جریان انتخابات هستند چه توصیه ای دارید؟
خوشبختانه هم کاندیداها و هم مردم از شعور سیاسی بالایی برخوردارند و سره را از ناسره به درستی تشخیص می دهند. انتظار میرود که مردم هم در انتخاب شایسته ها دقت بیشتری داشته باشند هم اینکه کاندیداها نیز برنامه های منطقی و ثمربخشی را برای توسعه کشور به مردم ارائه نمایند. دیگر زمان شعار گویی گذشته  است .
جریانات سیاسی و اقتصادی جهانی و همچنین سرعت بالای تبادل اطلاعات در کشور ، مردم ما را به همه امور داخلی و خارجی واقف تر نموده است . مردم ما باید برنامه های ارائه شده از سوی کاندیداها را بدرستی بررسی کنند و انتخاب آنها بر اساس واقعیت های موجود باشد ، از سوی دیگر کاندیداها هم انتظار میرود شرایط کشور را به درستی تشخیص دهند و از شعار گویی و وعده های غیر ممکن خودداری کنند . یکی از اموری که باید کاندیداها بدان توجه کنند ، ایجاد فضای پرشور برای ایجاد خلق حماسه حضور مردم در پای صندوق های رای باشد که تمام جهان درک کند که مردم ما کماکان برای تعیین سرنوشت کشورشان ، با قاطعیت کامل ایستاده اند و حضور مستدام خواهند داشت.
 آقای دکتر ، در یک ارزیابی سریع از عملکردتان بگویید اگر به جای مردم رامهرمز و رامشیر مجددا به خودتان رای می دادی ؟ آیا توقعات مردم حوزه ای انتخابیه خود را برآورده کردید در این ۴ سال؟
ببینید من در پاسخ به پرسش اول شما ، اعتقادات خودم را بیان کردم. از مردم رامهرمز و رامشیر خواستم که با انصاف به عملکرد بنده نگاه کنند، ببینند در چه شرایطی بنده کار کردم و چقدر کار انجام شد. من ادعای بر اینکه توقعات حوزه انتخابیه ام را کاملا برآورده کردم ندارم، اما این را با قاطعیت می گویم که هر چه در توان داشتم، بکار گرفتم.
 برعلیه اینجانب هجمه های زیادی صورت گرفت اما من در هیچکدام از دیدارها چه عمومی و چه خصوصی، مبنا را بر گله گذاری و شکایت نگذاشتم و بهانه تراشی نکردم بلکه با اصرار تمام، به اهدافی که داشتم فکر می کردم و نتیجه آن هم اتفاقات واقدامات خوبی است که بسیاری از آنها در دوره های فروش نفت ۱۳۰ و ۱۴۰ دلاری و نقدینگی بالای دولت حتی به مرحله تصویب اعتبار هم نرسیدند، اما بنده با حمایت مردم و تلاش مسئولان توانستم به توسعه و عمران حوزه انتخابیه ام شکل دیگری بدهم. مردم با انصاف خودشان مقایسه بکنند. با حوزه های انتخابیه دیگر و هم رتبه خودشان در استان مقایسه بکنند. شرایط قبل را با شرایط حال حاضر ، مقایسه کنند و قطعا تفاوت ها را لمس خواهند کرد. رضایت مردم برای من حجت است
درخواست من از مردم این است که در صورت رضایت از عملکرد من ، مسیر آینده را هم با هم طی کنیم و قطعا موفق تر از گذشته خواهیم بود. البته بنده چه در دوره دهم مجلس افتخار نماینده گی مردم غیور و شریف رامهرمز و رامشیر را داشته باشم وچه نداشته باشم، باز خود را خدمتگزار حوزه انتخابیه ام  میدانم و در هر سنگری حاضر به خدمتگزاری هستم. بنده تمامی مشکلات مردم شهرم را با جان و دل حس کرده ام ،چون خودم بعنوان یک روستازاده ، شرایط عدم توسعه یافتگی منطقه را درک کردم و حقیقتا یکی از دغدغه های بزرگ من ، ایجاد شرایطی است که همشهریانم بدلیل نبود شرایط مطلوب از رامهرمز یا رامشیر مهاجرت نکنند.
بنده اهل وعده دادن نیستم ، اعتقادم بر این است که باید تلاش کرد در جهت تحقق کارهای ممکن . شرایط کشور را بررسی کرد و حقایق را برای مردم بیان کنیم. انشاالله در صورت انتخاب بنده از سوی مردم رامهرمز و رامشیر ، بزرگترین هدف من ادامه مسیر توسعه زیرساختها و ایجاد شرایط بهتر برای زندگی راحت تر و کم دغدغه تر برای همه  مردم حوزه انتخابیه ام،  از هر قشر و زبان و قومیت خواهد بود.
از مدیر مسئول نشریه فرهنگ جنوب و شما نیز برای فراهم نمودن این فرصت سپاسگزارم.