از موج انصراف کاندیداها در خوزستان تا تقابل لیست اصلاح طلبان و اصولگرایان

سارا ممبینی- خورنا – به گزارش پانا از خوزستان ، تا زمان انتخابات زمان زیادی باقی نمانده است ، از این رو حجم خبرهای رسمی و غیررسمی منتشر شده در رسانه ها و شبکه های مجازی روز به روز بیشتر می شود. تا موعد اعلام نتایج انتخابات ، هر روز خبرهای رسمی و شنیده های موثق انتخاباتی از گوشه و کنار استان خوزستان تحت عنوان ” بسته خبری- انتخاباتی ” منتشر می شود و در اختیار مخاطبان قرار می گیرد. اولین بسته ی خبری در پی می آید:

* همزمان با داغ شدن فضای انتخاباتی خوزستان ، موج نظرسنجی های مجازی در سایت ها و پایگاه های خبری استان خوزستان به اوج خود رسیده است و هر روز خبری از پیشتازی یک کاندیدا و یا یک لیست در خوزستان و اهواز منتشر می شود. برخی از طرفداران کاندیداها نیز به صورت گسترده اقدام به انتشار این نظرسنجی ها می نمایند.
*  رئیس شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان خوزستان از انتشار لیست اسامی مورد حمایت اصلاح طلبان در هشت شهر خبر داد. در حوزه اهواز، باوی، کارون و حمیدیه از میان ۱۳ نامزد اصلاح طلب پس از رای گیری اعضا ، همایون یوسفی، علی ساری و جواد کاظم نسب الباجی بیشترین رای اعضای شورا را کسب کردند.
 *  طبق اخبار رسیده ، حمید لویمی کاندیدای اصلاح طلب خوزستان ، به نفع لیست اصلاح طلبان از کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی انصراف داد. وی در مصاحبه ای کوتاه به پانا گفت : به دلیل مشکلاتی که در تغییر حوزه انتخابیه از شوش به اهواز پیش آمده ، به نفع لیست اصلاح طلبان انصراف دادم .
 * موج انصراف کاندیداهای اصلاح طلب و اصولگرا در چند روز آینده به نفع لیست های منتشر شده شدت می گیرد. تاکنون چندین نفر از اصولگرایان و اصلاح طلبان خوزستان در حوزه های انتخابیه شهرهای مختلف از جمله اهواز ، دزفول ، شوشتر و … انصراف خود را اعلام کرده اند.
 * حجت الاسلام سید رضا موسوی جزایری فرزند ارشد آیت الله جزایری اخیرا در نشست با اصحاب رسانه از تبلیغات برخی از ستادهای انتخاباتی خبرگان رهبری در خوزستان انتقاد کرده و گفته است که : با توجه به اینکه انتخابات خبرگان ویژه روحانیون و علما است، انتظار بیشتری می رفت که در این انتخابات مانند انتخابات دیگر عمل نشود و افراد باید عملکرد و زندگینامه خود را در قالب بروشور تهیه کنند و چسباندن پوستر در معابر شهر کمی خوشایند نیست، زیرا در قضیه انتخابات باید شأن و جایگاه روحانیت حفظ شود.
 * در نشست شورای سیاست گذاری اصلاح طلبان، دکتر شمس الله بهمئی از حوزه ی انتخابیه ی رامهرمز و رامشیر در لیست اصلاح طلبان خوزستان قرار گرفت. شنیده ها حکایت از این دارد که افتتاحیه ی ستاد دکتر بهمئی در رامهرمز به خوبی برگزار شد و سردار عبدالحسین محبی نیز به نفع وی استعفا داد.
 * از حوزه انتخابیه شوش سید رسول موسوی ، از حوزه انتخابیه آبادان سیدحسین دهدشتی، غلامرضا فیروزی و فریده حمیدی ، از حوزه انتخابیه بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان علی دژمان ، از حوزه انتخابیه انتخابیه بهبهان، زیدون و آغاجاری محمدرضا ضرغامی ، از حوزه انتخابیه خرمشهر صالح سواری زاده و از حوزه انتخابیه شادگان هاشم خنیفری در لیست حمایتی اصلاح طلبان قرار گرفتند.
 *  مسعود اسدی دبیرِ خانه کشاورز خوزستان از حمایت مشروط خانه کشاورز از لیست جبهه متحد اصلاح طلبان خبر داده و گفته است که خانه کشاورز استان بعنوان یکی از احزاب اصلاح طلب از لیست مورد حمایت اصلاح طلبان حمایت خواهد کرد.
 * لیست کاندیداهای ائتلاف اصولگرایان در هفت حوزه انتخابیه استان خوزستان برای انتخابات مجلس شورای اسلامی اعلام شد. در حوزه انتخابیه اهواز فقط نام سید شکرخدا موسوی و ناصر سودانی آمده است و احتمالا تا یکی دو روز آینده نفر سومی نیز به این جمع اضافه می شوند.
 *  آیت الله احمدی شاهرودی کاندیدای مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه برگزاری آیین گرامیداشت علی محمد قربانی شهید خوزستانی مدافع حرم در اهواز ، به موضوع انتخابات خبرگان رهبری و نوع تبلیغات ورود کرده و گفته است که اعتقادی به تبلیغات پرهزینه ندارم چرا که تعداد نامزدهای مجلس خبرگان در این استان به اندازه ای نیست که نیازی به تبلیغات گسترده داشته باشم.
 *  منع فعالیت یک گروه هنری در اهواز به دلیل تخلفات انتخاباتی ، از دیگر خبرهای حاشیه ای انتخابات در خوزستان است. معاون فرماندار اهواز در این مورد گفته است که یک گروه هنری که از کاندیدای خاصی حمایت می‌کند، به دلیل تخلف تا پایان انتخابات حق فعالیت در اهواز را ندارد.
 * سید جابر موسوی رییس ستاد ائتلاف اصلاح طلبان خوزستان از لیست اصلاح طلبان اهواز دفاعی تمام قد کرده و گفته است که لیست اصلاح طلبان در اهواز قوی است و امکان رقابت با دیگر نامزدها را دارد. ممکن است کاندیداهای ما به صورت گسترده مشهور نباشند اما ما پشتوانه مردمی داریم.
 *  یک عضو شورای ائتلاف اصولگرایان خوزستان هم در مصاحبه ای از ناقص بودن لیست اصولگرایان در استان خبرداده و گفته است که لیست اصولگرایان در خوزستان هنوز تکمیل نشده است و پس از انجام بررسی و رایزنی‌ها، اسامی به صورت دقیق اعلام خواهد شد.
 * شورایی با عنوان ائتلاف مردمی انتخابات شهرستان دزفول در آستانه برگزاری انتخابات هفتم اسفند تشکیل شده است. گفته می شود بانیان این شورا تلاش می کنند با جلب نظر نامزدها از طیف ها و گروه های مختلف برای انتخابات نمایندگی مجلس شورای اسلامی در دزفول به اجماع برسند.
• همزمان با روز اول تبلیغات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی یکی از کاندیداهای حوزه آبادان طی نامه‌ای از سوی شورای نگهبان رد شد و از ادامه رقابت باز ماند.
 * همزمان با آغاز تبلیغات مجلس شورای اسلامی در خوزستان ، اتومبیل های کارناوال های انتخاباتی به راه افتاده و صدای بوق ماشین هایی که برای این کار در نظر گرفته شده،ضمن ایجاد آلودگی صوتی، باعث راه بندان و ایجاد ترافیک درشهر و خیابان های اصلی می شود. نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلامی در استان خوزستان که از مدتها قبل مکان های مشخصی را در سطح این چهار شهرستان بخصوص کلانشهر اهواز برای ستادهای فرعی و اصلی تبلیغات در نظر گرفته اند ،موج گسترده ای از تبلیغات را به منظور تبیین برنامه های خود و جذب آرا مردم شروع کردند.
* با استارت تبلیغات انتخاباتی ، نشست های شبانه نامزدها دو چندان شده و در برخی از مواقع این نشست ها در کوچه ها و معابر نیز برگزار می شود و زمان و مکان برگزاری این نشست ها به شهروندان از طریق شبکه های اجتماعی و یا به صورت پیامکی اطلاع رسانی می شود.
 * خانه مطبوعات خوزستان نیز با مصاحبه انتخاباتی رضا علیجانی و دعوت به شرکت در انتخابات ، رنگ و بوی انتخاباتی به خود گرفت. رئیس خانه مطبوعات استان خوزستان انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری را انتخاباتی مهم دانست و گفته است که همه ما باید در این انتخابات پر شور شرکت نماییم.
*  طبق اعلام رئیس ستاد انتخابات خوزستان ، تاکنون ۴۱ نامزد انتخابات مجلس از کاندیداتوری انصراف داده اند. طبق اخبار منتشر شده و رسمی در سایت استانداری ، ۱۸ نفر از کاندیداها پیش از بررسی از سوی هیات اجرایی، سه کاندیدا پیش از بررسی هیات نظارت، یک کاندیدا پیش از بررسی شورای نگهبان و ۱۹ کاندیدا نیز پیش از تجدیدنظر از نامزدی در انتخابات این دوره مجلس اعلام انصراف دادند. به این ترتیب تعداد نامزدهای خوزستان در مجلس شورای اسلامی به ۳۴۵ نفر کاهش یافته است و هنوز نیز، احتمال تغییر در این آمار وجود دارد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

  • انتقاد به شورای اصلاح طلبان خوزستان چرا تبلیغات ۳ نامزد اصلاح طلب اهواز با هم در یک قاب صورت نمیگیرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟ انفرادی تبلیغ کردن هم هزینه زیاد دارد هم کارایی کمتری دارد هم آرا را میشکند.