حلول ماه شوال برای آیات وحید خراسانی، مکارم و سیستانی محقق نشد

خورنا: در حالی که امروز برخی از مراجع تقلید از جمله رهبر انقلاب آیت الله خامنه ای و همچنین حضرات آیات علوی گرگانی، نوری همدانی، محقق کابلی، سید محمدسعید حکیم، صانعی، دستغیب، بیات زنجانی و صافی گلپایگانی، امروز (یکشنبه ۲۹ مردادماه) را عید اعلام نمودند، برای چند تن از مراجع تشیع نیز حلول ماه شوال مسجل و ثابت نشد.

بر همین اساس بنابر اعلام شیعه نیوز حضرات آیات، سیستانی، وحید خراسانی، مکارم شیرازی، سید صادق شیرازی امروز یکشنبه را آخرین روز ماه مبارک رمضان اعلام نموده و روز دوشنبه ۳۰ مردادماه را اول ماه شوال و عید فطر اعلام نمودند و در واقع ماه را سی روز در نظر گرفتند و با این حساب بر مقلدین ایشان واجب بوده، امروز نیز روزه و فرائض اش را ادا نمایند.

در همین حال امروز سحر در حرم حضرت معصومه این بحث مطرح شد که مقلدین این مراجع به حفظ روزه پرداخته و علی الظاهر امروز رادیو قم نیز دعای روز سی ام را پخش کرد و طبق سال های ماضی گروهی نیز فردا را عید می گیرند که با توجه به تعطیلی دو روزه در نظر گرفته شده برای عید فطر، این مسئله بهتر قابل تحقق است.

به گزارش بازتاب، در این بین اما برخی اتفاقات رخ داده قابل توجه بوده و به شکل عجیبی با ایجاد به یک باره(!) مشکلات فنی بر روی وب سایت آیات مکارم و وحید، امکان دسترسی مقلدین ایشان غیرممکن شد و در اصطلاح با بارافتادن بر روی این وب سایت ها، از دسترس عموم خارج شدند. همچنین عنوان شده سایت آیت الله سیستانی توسط ارتش آزاد سوریه هک شده! که البته بعید است این گروهک چنین سازماندهی سایبری داشته باشد و بهتر است از سوق دادن مسئله سوریه به جنگ شیعه و سنی پرهیز شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *