شهید مدافع حرم، علی محمد قربانی در اندیمشک به خاک سپرده شد

خورنا – گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، پیکر پاک و مطهر شهید والا مقام علی محمد قربانی با حضور پر شور مردم اندیمشک و جمعی از مسئولان محلی و استانی در گلزار شهدای این شهرستان به خاک سپرده شد.

در این آئین، مردم اندیمشک با حضوری پرشور و انقلابی و با اهدا گل و لبیک‌های ای امام و یا زینب (س) و یا زهرا (س) وداعی با شکوه با شهید والا مقام مدافع حرم خود داشتند.

شهید علی محمد قربانی مبارز و رزمنده همیشگی انقلاب

سردار شهید والا مقام علی محمد قربانی از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس شهرستان اندیمشک و از فعالین خوش نام عرصه فرهنگ و اسلامی و انقلابی این شهر مقاوم استان خوزستان بود که در نوجوانی با شروع جنگ تحمیلی لباس رزم پوشید و وارد عرصه دفاع از کیان اسلامی شد تا در عملیات‌های فتح المبین، کربلای ۴، والفجر ۸، بیت المقدس ۲، بیت المقدس ۷، نصر ۴، طریق القدس، خیبر، بدر، والفجر ۱۰، کربلای ۵ و بسیاری از عملیات‌های غرور آفرین به عنوان فرمانده حضوری فعال داشته باشد.

وی هم زمان با تشکیل گردان میثم تا تشکیل گردان حمزه اندیمشک به عنوان فرمانده در تمام پدافندی‌ها حماسه آفرینی و از فرماندهان شاخص گردان حمزه اندیمشک بود که در پس از دوران دفاع مقدس نیز به عنوان روسای بانک‌های انصار اندیمشک، دزفول و کلان شهر اهواز و رئیس حراست شهرداری‌های کلان شهر اهواز و خوزستان به مردم خدمت صادقانه داشت.

این شهید والامقام اسوه اخلاق و ایمان بود و در عرصه فوتبال نیز مدت ۱۰ سال ریاست هیئت فوتبال اندیمشک را بر عهده داشت و جامعه ورزش شهرستان از این شهید درس اخلاق آموختند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: محور حرکت شهدای مدافع حرم استمرار مسیر حق و پاسداری از ولایت است که شهید والا مقام علی محمد قربانی جلوه‌ای ممتاز از این حرکت و محور بود.

وی افزود: شهدای مدافع حرم با شجاعت ماندگار خود میراثی ماندگار برای آینده ایران اسلامی در زمینه‌های اسلامی و انقلابی به ارمغان آورده‌اند.

آیت الله عباس کعبی نسب بیان کرد: حفاظت از راه و منش شهدای مدافع حرم یک ضرورت مهم بوده که بیش از گذشته نیازمند توجه در مسیر رشد و تعالی خود است.

اجرای طرح ترافیکی برای تشییع پیکر مطهر شهید قربانی در اندیمشک

رییس پلیس راهور اندیمشک در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: محدودیت‌های ترافیکی گسترده‌ای به منظور تشییع پیکر مطهر سردار شهید قربانی در مسیرهای مربوط به تشییع و خاک سپاری این شهید والا مقام در شهر یک هزار شهید اجرا شد.

سعید رحیمی گفت: طرح ترافیکی در مسیرها میدان امام خمینی (ره)، خیابان امام، خیابان طالقانی، بلوار راه آهن، تقاطع خیابان سینا، کوی شهدا و کلیه مسیرهای لازم اجرا شده است و به واسطه محدودیت‌های ترافیکی شهروندان برای حضور مناسب در این آئین از از وسایل نقلیه عمومی استفاده کردند.

وی افزود: همکاری عمومی مردم با پلیس راهور در تشییع پیکرهای مطهر سه شهید مدافع حرم در روزهای اخیر، این همکاری را بسیار خوب و بیانگر شور انقلابی و اسلامی مردم اندیمشک است.

شهدای مدافع حرم سربازان ولایت هستند

سردار حسن شاهوار پور در مراسم وداع با شهید مدافع حرم سردار علی محمد قربانی در حسینیه ثارالله اندیمشک اظهار داشت: شهدای مدافع حرم با عزت و صلابت خود اقتدار و عزت را بیش از گذشته برای ایران اسلامی به ارمغان آورده‌اند.

وی افزود: سردار شهید علی محمد قربانی از جمله مردان بی ادعایی است که این بار نه در برابر دشمن بعثی بلکه در دفاع از حرمین شریفه اهل بیت (ع) لباس رزم پوشیده و در دفاع از ارزش‌های اعتقادی ما به نبرد ظلم و استکبار رفته‌اند.

فرمانده سپاه والیعصر (عج) خوزستان عنوان کرد: شهید قربانی‌ها خمیر مایه گردان حمزه سید الشهدا بودند که در دوران دفاع مقدس هم همچون شیر به قلب دشمن زدندو امروز هم آن رشادت‌ها ادامه دارد.

وی گفت: ایران اسلامی با الهام از خون شهدا، روحیه مقاومت و بیداری اسلامی را در سرتاسر جهان و با هدف تضعیف منطق استکبار در سرتاسر جهان متبلور کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله خدامی در حاشیه استقبال از شهدای مدافع حرم در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک، اظهار داشت: شهدای مدافع حرم راهنمای عملی و اعتقادی ما در استمرار مسیر اسلام و انقلاب هستند که در این عرصه بیش از گذشته خواهند درخشید و دشمن را با شکستی سنگین مواجه خواهند کرد.

وی افزود: تبیین و توجه به راه و روش شهدای مدافع حرم یک وظیفه مهم عملی و اعتقادی است و ما بیش از گذشته باید به این راه توجه داشته باشیم تا ارزش‌های اسلامی و انقلابی ما از هر آفتی در امان باشد.

امام جمعه اندیمشک عنوان کرد: مردم اندیمشک در هشت سال دفاع مقدس برای کیان ملی و اسلامی خود از هیچ چیز دریغ نکردند و امروز نیز در راه دفاع از حرمین شریفه اهل بیت (ع) استوار ایستاده‌اند و در عرصه دفاع از فرهنگ و سیره اهل بیت (ع) همانند هشت سال دفاع مقدس خواهند ایستاد.

وی افزود: این شهید والا مقام در جریان مبارزه با گروه‌های تکفیری و دفاع از حرمین شریفه اهل بیت (ع) به لشکر عاشورایان اسلام پیوسته است.

فرماندار اندیمشک نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اندیمشک اظهار داشت: پیکر پاک و مطهر شهید والا مقام علی محمد قربانی ظهر شنبه و با حضور پر شور مردم ولایت مدار اندیمشک به این شهرستان وارد و همان شب مراسم یاد بود وی برگزار شد.

وی گفت: پیکر پاک و مطهر شهید والا مقام علی محمد قربانی، در سنگربان مقاوم دوکوهه و کرخه و دز و با حضور پر شور مردم شهر یک هزار شهید اندیمشک، ظهر امروز تشییع و به خاک سپرده شد.

گودرزی بیان کرد: طبق هماهنگی‌های لازم با مسئولان مختلف شهری، جهت برگزاری مراسم استقبال و یاد بود و خاک سپاری این شهید والا مقام در شهرستان، این آئین با شوری ماندگار در شهرستان اندیمشک اجرا شده است.

وی افزود: شهید والا مقام علی محمد قربانی، پس از شهدای عالی قدر احمد حاجیوند الیاسی و احمد مجدی نسب و حبیب رحیمی منش در دفاع از حرمین شریفه اهل بیت (ع) از شهر یک هزار شهید اندیمشک به مقام شهادت نائل آمده و عاشورایی شده است.

گزارش: محمد امین جمشیدی