جلسه شورای اداری شهرستان اهواز با حضور آیت الله حسن زاده برگزار شد

سپیده شهنی زاده- خورنا-جلسه شورای اداری شهرستان اهواز با حضور مهندس ارزانی بیرگانی فرماندار شهرستان اهواز، آیت الله حسن زاده امام جمعه موقت شهرستان اهواز و سایر مدیران دستگاه اجرایی در سالن کنفرانس مجموعه امام رضا (ع) برگزار شد.

در ابتدای این جلسه مهندس ارزانی بیرگانی ضمن تقدیر و تشکر از حضور گسترده و پرشور مردم فهیم و شهید پرور در راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه، این حضور را حماسه ای بی نظیر دانست و ابراز امیدواری کرد با فراهم آوردن شرایط مطلوب، مردم بتوانند به راحتی و با اطمینان خاطر در انتخابات شرکت کنند و در ۷اسفند، شاهد حماسه ای دیگر باشیم.

مهندس بیرگانی در ماه های انتهایی سال ۹۴ بیان کرد: ما در حالی به استقبال از بهار، مسافرران نوروزی و زائران راهیان نور می رویم که امسال به دلیل بهبود آب و هوای استان و کاهش ریزگردها، میزبان تعداد بیشتری از مسافران خواهیم بود. در این راستا دستور تشکیل ستادی به دبیری آقای جلیلی صادر شده است که در هفته آتی به منظور آمادگی حداکثری طی ۴۰روز آینده تشکیل خواهد شد.

مهندس ارزانی از انتخابات به عنوان مهم ترین و حساس ترین مبحثی که این جلسه حول آن برقرار می باشد، نام بردند و تصریح کردند: تایید گروه جدیدی از داوطلبان در تاریخ ۲۷ام بهمن برای ورود به عرصه انتخابات را در پیش خواهیم داشت.

فرماندار اهواز عنوان کردند: دخالت در انتخابات از جانب فرمانداری و تبلیغ برای یک فرد یا جناح ممنوع می باشد. جلوگیری از صرف اموال عمومی در محیط اداری، عمومی و دستگاه های اجرایی در دستور کار فرمانداری شهرستان اهواز می باشد. تنها تشویق ملت و تبلیغ برای حضور حداکثری در انتخابات مجاز است.

مهندس ارزانی خاطر نشان کردند: این انتخابات دوگانه در چهار فرمانداری –اهواز، کارون، حمیدیه و باوی- در مرکز حوزه اهواز توسط سه نماینده در قالب ۴۷۵ شعبه و با احتساب ۱۵نفر در سیستم اداری هر شعبه، شامل نماینده فرماندار، نماینده وزارت، نماینده بازرسی، نیروی انتظامی، سرایدار، راننده و سایر افراد هدایت می شوند. عوامل اجرایی در انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی بالغ بر ۱۵هزار نفر می باشند. وی همچنین از آموزش و پرورش به پاس تقویت اجرای انتخابات و تامین نیروی انسانی تشکر ویژه کرد.

در انتها فرماندار اهواز خاطرنشان کرد: امیدواریم مردم در انتخابات ۷ اسفند با انتخاباتی سالم و پرشور حماسه دیگری برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بیافرینند و همچون ۲۲ بهمن قدرت نظام را به رخ منطقه و جهانیان بکشند و برگ زرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی به بار آورند.

در این جلسه آیت الله سید ابوالحسن حسن زاده سخنرانی خود را در دو محور ایراد کردند. ابتدا با تبریک ولادت حضرت زینب به تجلیل از شخصیت والای خواهر امام بزرگوار پرداختند و سپس در محوری دیگر با اشاره به برگزاری دو انتخابات مهم خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در هفتم اسفند، اظهار نمودند: بخشی از حق الناس شمارش آرا و امانت داری و بخشی تایید افرادلایق و رد افراد نااهل است.

امام جمعه موقت اهواز ضمن اشاره به فرمایشات مقام رهبری، افزودند: حضور حداکثری ملت مشروط به رعایت حق الناس است و رعایت قانون در تمام مراحل انتخابات اصل مهمی است.

وی با تاکید براینکه دلیلی ندارد کسی از مدار قانون خارج شود، یادآور شد:

نامزدها آنچه را که باید در انتخابات رعایت کنند، قانون واخلاق است. پیروزی این نیست که شخص آرای عمومی را به دست آورد، بلکه باید تکلیفش را به درستی انجام دهد.

آیت الله حسن زاده تصریح کرد : متاسفانه در انتخابات سال ۸۸ همین قانون گریزی ها و عدم پذیرفتن قانون باعث به وجود آمدن آن اتفاقات شد.

امام جمعه موقت اهواز ادامه داد: در آستانه انتخابات معمولا سیاه نمایی ها بیشتر می شود که مشکلات را بیش از آنچه هست نشان دهند و بگویند که ما این مشکلات را حل می کنیم و وعده های غیرقانونی و غلط می دهند.

حسن زاده با بیان اینکه در استان ما مسائل قومی را نباید در انتخابات دخالت دهند، گفت: در استان خوزستان اقوام مختلف با وحدت و همبستگی در دوران انقلاب و دفاع مقدس افتخار خوزستان بودند و باید این افتخار محفوظ بماند.

امام جمعه موقت اهواز تلاش در راستای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و برگزاری یک انتخابات پرشور را خواستار شد.

آیت الله حسن زاده در مصاحبه با خورنا در خصوص رد صلاحیت ایشان در انتخابات مجلس خبرگان گفت:

آنچه در انتخابات می خواهیم بحث قانون گرایی است. حتی کسانی که صلاحیتشان تایید نشده و احساس میکنند باید تایید صلاحیت می شدند، مسیر قانونی را باید طی کنند. قانون گرایی قبل و بعد از انتخابات مهم ترین اصل است و ما باید در کشوری که دارای دموکراسی است چنین موضوعی را از یاد نبریم. همانطور که آیت الله موسوی جزایری در خطبه های نماز جمعه فرمودند،آنگونه نیست که شورای نگهبان مصون از اشتباه باشد. هیئت های اجرایی، هیئت های نظارت و شورای نگهبان حتما در بررسی صلاحیت ها دچار اشتباهاتی شده اند، اما نباید در آستانه انتخابات فضا را در جهتی قرار دهیم که نهادهایی که دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند، تضعیف شوند، چرا که به مصلحت انتخابات و نظام نیست.