رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک در گفت‌وگو با خورنا:

تخصیص اعتبارات و توسعه طرح‌های هلال احمر اندیمشک در عملکرد کسی نمی گنجد/مصادره خدمات جمعیت هلال احمر به‌نفع یک گروه خاص خلاف قانون است

خورنا – علی قلاوند در گفت‌وگو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: توجه به رشد خدمات حوزه امداد و نجات با توجه به ظرفیت و نیاز شهرستان اولویت نخست این نهاد در اندیمشک است.

وی افزود: جمعیت هلال احمر یک نهاد سیاسی نیست و تمامی خدماتی که این نهاد به مردم ارائه می‌دهد حاصل یک برنامه ریزی و بودجه تعیین شده با پیگیری گسترده خانواده این جمعیت و مساعدت دولت است و وامدار فرد یا گروهی نیست.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: جمعیت هلال احمر یک نهاد خدمت‌رسان عمومی است و مصادره خدمات جمعیت هلال احمر به‌نفع یک گروه یا حزب سیاسی خلاف قانون و ماهیت خدمات و وظایف این نهاد است.

وی گفت: با هدف توسعه و رشد خدمات معنوی و سخت افزاری حوزه امداد و نجات بیش از ۱۶ میلیارد ریال به جمعیت هلال احمر شهرستان اختصاص یافته و متناسب با نیاز بخش‌های مختلف شهری و روستایی در اندیمشک هزینه شده است.

قلاوند بیان کرد: همچنین با هدف رونق امر خیر و جذب کمک‌های مردمی بیش از ۲هزار سبد غذایی میان نیازمندان شهرستان توزیع و با اعتباری بالغ بر ۵۰۰ میلیون ریال به بیماران صعب العلاج اندیمشک کمک شده است.

وی اضافه کرد: همچنین علاوه بر نوسازی و تجهیز ساختمان پایگاه امداد و نجات جاده امام علی(ع) و ساختمان اداری جمعیت هلال احمر و تجهیز پایگاه امداد و نجات جاده به ست نجات پیشرفته و خرید یک دستگاه اتوبوس و خودروی سواری، بیش از یکصد میلیون ریال تجهیزات الکترونیک برای توسعه خدمات این جمعیت در شهرستان خریداری شده است.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده، تنها مرکز آموزش‌های تخصصی امداد و نجات جنوب غرب کشور در اندیمشک به‌زودی افتتاح خواهد شد و به بهره برداری خواهد رسید.

وی گفت: تمامی پروژه‌های این مرکز، با اعتبارات داخلی و یا از محل اعتبارات دولت تأمین شده و هیچ فردی خارج از این مجموعه، دخالتی در پیشبرد طرح‌های جمعیت هلال احمر اندیمشک صورت نداده است .

قلاوند بیان کرد: تمامی پروژه‌های این مرکز، با اعتبارات داخلی و یا از محل اعتبارات دولت تأمین شده و هیچ فردی خارج از این مجموعه، دخالتی در پیشبرد طرح‌های جمعیت هلال احمر اندیمشک صورت نداده است و سهم خواهی از اقدامات و خدمات جمعیت هلال احمر جفایی بزرگ در حق نظام و کشور دانست چرا که تخصیص اعتبارات و توسعه طرح‌های این جمعیت با همت دولت و مسئولان استانی بوده است و در عملکرد شخص خاصی نمی‌گنجد.