رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک در گفت و گو با خورنا:

طرح آموزشی و ورزشی «امداد و نجات» در اندیمشک اجرا شد

خورنا – علی قلاوند در گفت‌و‌گو با خبرنگار خورنا در اندیمشک، اظهار داشت: بخش‌های مختلف شهری و روستایی اندیمشک با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی خود از مناطق آسیب‌پذیر استان در بلایای طبیعی به شمار می‌روند.

وی افزود: افزایش آگاهی و توجه به رشد آموزش اقشار مختلف اجتماعی در کاهش خسارت‌های فردی و مالی یک نیاز مهم شهری در این محور بوده که باید بیش از گذشته جدی گرفته شود.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: با هدف رشد و گسترش فرهنگ کمک و امداد‌های اولیه و با همکاری جمعیت هلال احمر اندیمشک، طرح آموزشی مانور زلزله در این شهرستان اجرا شد.

وی گفت: این طرح به مدت یک روز و در قالب المپیاد ورزشی در رشته‌های دوی ۱۰۰متر با کوله امدادی، جستجو و نجات مصدومان، برش اجسام و اصول رهاسازی، حمل تخصصی مصدوم، آتل‌بندی و پانسمان برگزار شده است.

قلاوند بیان کرد: این طرح ورزشی و آموزشی با حضور ۷۰ نجات‌گر و امدادگر برتر بانو و آقای عضو سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر شهرستان و با هدف تقویت بنیه علمی و عملی و ارتقای روحیه و رقابت و نشاط برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به ایام نوروز و ارایه خدمات ‌مورد نیاز امدادی به مسافرین نوروزی وارد شده به مسیرهای مواصلاتی شهرستان، افراد نخست این طرح آموزشی و ورزشی، برای پاسخ گویی مناسب در برابر حوادث و‌ هم چنین شرکت در طرح‌های ملی نوروزی امداد و نجات سال ۱۳۹۵ و مسابقات المپیاد استانی انتخاب خواهند شد.

رئیس جمعیت هلال احمر اندیمشک عنوان کرد: با اجرای طرح و در بخش برادران علی قلاوند مقام نخست، محسن آریان‌پور مقام دوم، پارسا پویان‌فر مقام سوم، و در بخش خواهران زهرا طافی مقام نخست، فهیمه نجفوند و لیلا حقی‌پور مقام دوم، اعظم میرزاوند مقام سوم را به ترتیب کسب کردند.