مقتدایی: از لحاظ فناوری های موجود، جمعیت و سرمایه ملی جزو پنج استان برتر کشور هستیم/ ۲۲ سال عقب ماندگی داریم

خورنا – مقتدایی افزود: با همه این عقب ماندگی ها و محدودیت ها از لحاظ فناوری های موجود و نیز جمعیت و سرمایه ملی جزو پنج استان برتر کشور به حساب می آید.خوزستان از جمله استان هایی است که فناوری در آن مستقر شد و صنعت و فناوری در آن پا گرفت.

استاندار خوزستان گفت: شرایط سختی که جنگ تحمیلی برای خوزستان در پی داشت استان را ۲۲ سال دچار عقب ماندگی کرد.
به گزارش ایرنا عبدالحسن مقتدایی شامگاه دوشنبه در نشست اعضای کارگروه توسعه دولت الکترونیک استان خوزستان در محل سالن شهید رجایی استانداری خوزستان بیان کرد: یکی از راه های تحول و جبران عقب افتادگی در استان استفاده از تکنولوژی است.
استاندار خوزستان افزود: با همه این عقب ماندگی ها و محدودیت ها از لحاظ فناوری های موجود و نیز جمعیت و سرمایه ملی جزو پنج استان برتر کشور به حساب می آید.
وی گفت: خوزستان از جمله استان هایی است که فناوری در آن مستقر شد و صنعت و فناوری در آن پا گرفت.
در ادامه نشست مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری خوزستان گفت: چند شاخص در استان به عنوان برنامه های توسعه فناوری اطلاعات از جمله بحث درمان از راه دور و ارائه خدمات پزشکی به نقاط دور افتاده با استفاده از فضای مجازی در دست انجام است.
محسن سزاری افزود: همچنین استفاده از فناوری اطلاعات در کشاورزی برای اطلاع رسانی هرچه بیشتر به کشاورزان و ایجاد پرتال گردشگری در استان، تشکیل پرتال دفاع مقدس به منظور دیجیتال کردن اطلاعات دفاع مقدس استان از جمله این شاخص ها است.
وی عنوان کرد: برای رسیدن به نقشه راه فناوری اطلاعات در استان و کشور نیاز به تیمی است که تمام وقت و تمرکز خود را به بحث فناوری اطلاعات قرار دهند.
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری خوزستان اظهار کرد: قرار بود در دهه فجر امسال دیتا سنتری برای جمع آوری اطلاعات استان در تمامی بخش ها راه اندازی شود که به دلیل کامل نبودن شبکه این طرح انجام نمی شود.