آقاجری: کمیت و کیفیت آب شرب ماهشهر مشکل اساسی دارد

خورنا: نماینده مردم شهرستان بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در مجلس گفت: آب شرب شهرستان بندر ماهشهر از لحاظ کمیت و کیفیت مشکل اساسی دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از ماهشهر حبیب آقاجری ظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی طرح جامع فاضلاب این شهرستان اظهار داشت: شهرستان بندر ماهشهر در منطقه‌ای واقع شده که از نظر موقعیت بندری، استعداد کشاورزی و وجود صنایع حرف نخست را در استان و کشور می‌زند.

وی افزود: هرچند پس از پیروزی انقلاب اسلامی کارهای بسیار زیادی در بخش عمران و توسعه این شهرستان انجام شده است اما هنوز کمبودها و کاستی‌های فراوانی وجود دارد و این عقب‌ماندگی علت‌هایی دارد.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از دلایل اصلی این عقب‌ماندگی وقوع جنگ تحمیلی بود که در بدو آغاز آن جمعیت ماهشهر را از ۹۰ هزار نفر به بیش از دو برابر این تعداد افزایش داد.

آقاجری با تأکید بر اینکه باید برای جبران این عقب‌ماندگی تلاش زیادی صورت بگیرد، تصریح کرد: شهرستان بندر ماهشهر با توجه به استعدادها و موقعیت‌های ویژه‌ای که دارد می‌تواند با توجه بیشتر و تلاش مضاعف از بند این عقب‌ماندگی‌ها رهایی پیدا کند.

وی در ادامه مشکل آب شرب شهرستان بندر ماهشهر را یکی از مشکلات عمده این شهرستان عنوان کرد و گفت: کمیت و کیفیت آب شرب بندر ماهشهر مشکل اساسی دارد و وجود پمپ آب در اکثر منازل این شهرستان مؤید وجود مشکل در این بخش است.

نماینده مردم شهرستان بندر ماهشهر، امیدیه و هندیجان در خانه ملت، خاطرنشان کرد: کیفیت آب آشامیدنی  ماهشهر نیز دارای مشکل است و قابل شرب نیز و حتی مناسب شستشو هم نیست.

آقاجری افزود: امیدواریم با اجرای طرح‌های کوثر و غدیر ۲ مشکل آب شرب منطقه نیز برطرف شود و شهروندان از آب آشامیدنی سالم و مطلوب بهره‌مند شوند.

وی در پایان اضافه کرد: انتظار می‌رود بحث فاضلاب ماهشهر نیز که از پیش از پیروزی انقلاب اسلامی مطرح بود ظرف سه سال با اجرای طرح جامع حل شود.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *