آشنایی با آیت الله احمدی شاهرودی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری

خورنا – آیت الله محمد حسین احمدی شاهرودی در محضر پدرش و نیز آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و آیت الله شهید محمد باقر صدر در نجف اشرف تحصیل کرد.وپس از انقلاب اسلامی ایران او و چند نفر از دیگر روحانیون نجف دستگیر وپس از دوره زندان در عراق توسط حزب بعث از آن کشور اخراج شدند. او در ۱۳۵۸ به ایران آمد.

آیت الله احمدی شاهرودی نماینده مردم شریف استان خوزستان در دوره چهارم مجلس خبرگان رهبری است. او در حال حاضر مستشار و از قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور و عضو هیات تعیین صلاحیت مشاوران حقوقی,وکلا و کارشناسان قضاییه می باشد و قبلا نیز دبیر هیئت مرکزی گزینش قوه قضاییه بوده است.
وی  فرزند آیت الله شیخ علی‌اصغر احمدی شاهرودی است. پدر ایشان از اساتید حوزه‌ علمیه نجف اشرف بود که در سال ۱۳۶۸ و در سن ۶۹ سالگی در جریان انتفاضه شعیان عراق توسط حزب بعث عراق در نجف اشرف دستگیر وبه شهادت رسید.
۲۶۷۸۵_۹۸۴
آیت الله محمد حسین احمدی شاهرودی در محضر پدرش و نیز آیت الله العظمی سید ابوالقاسم خویی و آیت الله شهید محمد باقر صدر در نجف اشرف تحصیل کرد.وپس از انقلاب اسلامی ایران او و چند نفر از دیگر روحانیون نجف دستگیر وپس از دوره زندان در عراق توسط حزب بعث از آن کشور اخراج شدند. او در ۱۳۵۸ به ایران آمد.
او در زمان تحصیل در حوزه علمیه قم نزدآیت الله العظمی میرزا جواد تبریزی و آیت الله العظمی وحید خراسانی و آیت الله العظمی سید کاظم حائری تحصیل کرد و به اجتهاد رسید.
وی در تمام دوران دفاع مقدس در استان خوزستان حضور داشت و در سمت حاکم شرع و رئیس دادگاههای انقلاب اسلامی در استان خوزستان به خدمتگذاری مشغول بود و در فتح خرمشهر نیز در دفاع از میهن عزبزمان به درجه جانبازی نایل گردید و پس از دوران دفاع مقدس نیز بغیر از تدریس در سطوح عالی و خارج در حوزه علمیه حضرت امام خمینی و دارالعلم آیت الله بهبهانی در اهواز, رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری  در منطقه شش دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان و مدیر کلی گزینش و استخدام قضات سراسر کشور مشغول به فعالیت بوده است,ایشان داری تالیفات متعدد حوزوی و حقوقی می باشد که از جمله می توان به تحقیق رسایل و مکاسب شیخ اعظم انصاری و اساس النحو و الشتقاق آیت الله بهبهانی اشاره نمود